Warszawska Szkoła Reklamy WSR
Warszawska Szkoła Reklamy jest – w najlepszym tego słowa znaczeniu – szkołą zawodową. Przygotowujemy naszych absolwentów do pracy w branży reklamowej i służących komunikacji branżach pokrewnych: grafice, fotografii, filmie, PR, marketingu. Rozważania teoretyczne, badania i konferencje naukowe stanowią margines naszej działalności. Stawiamy na rozwój praktycznych umiejętności naszych wychowanków będących odpowiedzią na rzeczywiste zapotrzebowanie rynku pracy. Pomagamy przemienić je w kompetencje udokumentowane i sprawdzone w działaniu.
JAK DZIAŁAMY?
Wiele osób zapisujących się do szkoły jest świadomych swoich uzdolnień i ma sprecyzowane zainteresowania – zadaniem szkoły w stosunku do nich jest dalszy rozwój, szczególnie w kierunku branżowych kompetencji i budowania poczucia własnej wartości; w stosunku do osób, które przychodząc do WSR mają postawę poszukiwania własnej drogi, talentów i predyspozycji zadaniem szkoły jest indywidualna praca nad samopoznaniem i świadomością twórczą; nasze metody pracy opieramy na wynikach nowych badań psychopedagogicznych, które dowodzą, że kreatywności można się nauczyć a każdy człowiek posiada indywidualne predyspozycje i uzdolnienia, których rozwój gwarantuje poczucie spełnienia i satysfakcji;
zajęcia w WSR prowadzą specjaliści-praktycy, pracujący na co dzień w branży reklamowej lub w firmach z tą branżą współpracujących; akademicy stanowią niewielki procent naszej kadry; copywritingu uczy copywriter, warsztaty dziennikarskie prowadzi dziennikarz, strategie PR prowadzi PR-wiec i ex-rzecznik prasowy rządu polskiego, warsztaty scenariuszowe scenarzysta, a pracownię fotografii reklamowej – fotograf zarabiający pieniądze na współpracy z agencjami reklamowymi i właściciel renomowanego studia fotografii reklamowej;
Ogromne znaczenie mają w WSR praktyki zawodowe; organizujemy je we współpracujących ze szkołą firmach branży medialnej i reklamowej; ponieważ są to stali i sprawdzeni partnerzy mamy pewność, że podczas praktyk – zawsze związanych z realizowaną w szkole specjalizacją – nasi słuchacze nie parzą kawy; WSR jest organizatorem praktyk, co oznacza, że to szkoła bierze na siebie odpowiedzialność za ich jakość, przydatność i atrakcyjność oraz gwarantuje każdemu słuchaczowi miejsce (nie trzeba „załatwiać” ich samemu!).
SPECJALIZACJE I TRYBY NAUKI
Zapisując się do szkoły wybierz jedną z dziewięciu specjalizacji:
W ramach specjalizacji Animacja zdobędziesz wiedzę o klasycznych i nowoczesnych technikach rejestracji i przetwarzania obrazu wizualnego. Tematyka zajęć pozwala zapoznać się z metodami i prezentacjami grafiki, animacji figur i postaci wykorzystujących zarówno animacje 2D, jak i animacje 3D dla potrzeb modelowania przestrzennego. Poznasz podstawy technik animacji klasycznej: rysunkowej, kukiełkowej, poklatkowej oraz komputerowej w programach Flash, AfterEffects, 3dSmax. Będziesz specjalistą motion designu: nauczysz się tworzyć czołówki, tyłówki, teledyski i belki oraz efekty specjalne – niezbędne elementy produkcji telewizyjnych i filmowych.
W ramach specjalizacji Wizaż i charakteryzacja nauczysz się wykonywać profesjonalne makijaże, fryzury i stylizacje do sesji fotograficznych, programów telewizyjnych czy dla prywatnych klientów. Zdobędziesz wiedzę na temat teorii koloru oraz właściwości dziennego i sztucznego oświetlenia. Otrzymasz wiedzę z kreowania własnego wizerunku oraz osób publicznych. Nauczysz się charakteryzacji: wykonywania sztucznych ran np.: śladów po postrzałach. Poznasz narzędzia charakteryzatorskie z pomocą których stworzyć zombie, czarownicę czy potwora. Zdobędziesz wiedzę z zakresu historii mody i ubioru.
Podstawą specjalności Fotografia artystyczna i reklamowa jest klasyczna fotografia portretowa, modowa i dokumentalna realizowana metodami analogowymi i cyfrowymi. Szczególny nacisk położony - jest na zdobywanie umiejętności związanych z fotografią reklamową i kreacyjną. Będziesz mógł korzystać ze szkolnego studia fotograficznego, ciemni, aparatów cyfrowych i analogowych, a także wyposażenia Broncolor bezpłatnie prze 24 godziny na dobę. Nabędziesz umiejętność kreatywnego wykorzystania światła, współpracy z modelkami i modelami oraz organizowania pracy zespołu biorącego udział w sesji fotograficznej. Zdobędziesz wiedzę w zakresie kreacyjnych możliwości fotografii w zakresie reklamy.
Przedmioty w ramach specjalizacji Produkcja filmowa i telewizyjna nuczą Cię zarządzać procesem produkcji filmowej, telewizyjnej oraz produkcji reklamy. Dowiesz się jak tworzyć plan finansowy i kosztorys produkcji, pozyskiwać finansowanie ze źródeł publicznych, niepublicznych, koprodukcji oraz programów międzynarodowych; zdobędziesz umiejętność współpracy z osobami i organizacjami niezbędnymi do powstania dzieła filmowego. Poznasz rynek filmowy w Polsce oraz podstawy prawne produkcji filmowej, tj. prawo autorskie, prawo własności intelektualnej, prawo filmowe oraz bezpieczeństwo i higienę pracy na planie filmowym. Nauczysz się tworzyć niezbędne dokumenty produkcyjne dla okresu developmentu, preprodukcji, zdjęciowego i postprodukcji. Zdobyta wiedza pozwoli Ci ocenić i przetworzyć scenariusz filmowy, zrealizować go, wypromować, zorganizować premierę i dystrybucję.
Program obejmuje zagadnienia z zakresu grafiki komputerowej i tradycyjnej, wektorowej i rastrowej, 2D I 3D. Zdobędziesz specjalistyczną wiedzę na temat kompozycji i doboru kolorów, pogłębisz wrażliwość estetyczną i znajomość narzędzi print produkcji. Na warsztatach rysunkowych, malarskich i rzeźbiarskich rozwiniesz umiejętności manualne pod okiem profesjonalistów. Podczas zajęć poznasz także zasady projektowania reklam prasowych, zewnętrznych, ambientu i opakowań, a także identyfikacji wizualnej oraz podstawy wystawiennictwa. Znajdą się tu także przedmioty z zakresu typografii, poligrafii i P.O.S.
Tematyka specjalizacji Multimedia pozwala zdobyć umiejętności projektowania na potrzeby mediów elektronicznych, w szczególności audiowizualnych (telewizja, internet, kino, elektroniczne nośniki outdoorowe, indoorowe i mobilne). W ramach zajęć zdobędziesz wiedzę na temat projektowania graficznego, kompozycji, typografii, teorii barw i animacji. Zgłębisz także wiedzę z zakresu historii sztuki, kompozycji brył i płaszczyzn, a także będziesz uczestniczyć w kreatywnych warsztatach rozwijających wyobraźnię i twórcze myślenie.
Tematyka specjalności Realizacja filmowa i telewizyjna obejmuje naukę całego procesu twórczego produkcji filmowej, telewizyjnej i reklamowej. Poznasz obsługę sprzętu do realizacji wizji i fonii (kamery, krany, steadicamy, jazdy, mikrofony) wykorzystywanego do realizacji różnych form filmowych (reportaż, dokument, fabuła, teledysk, film reklamowy). W trakcie zajęć nauczysz się tworzyć koncepcje filmowe od scenariusza, scenopisu i storyboardu przez zagadnienia związane z reżyserią, oświetleniem planu zdjęciowego, barwą, reżyserii dźwięku, oprawą muzyczną, sztuką operatorską i montażem aż do zagadnień związanych z prawami autorskimi i organizacją produkcji filmowej i telewizyjnej.
Ta specjalizacja to coś dla tych, którzy nie lubią ograniczeń. Specjalizacja Realizacje intermedialne jest połączeniem fotografii, filmu i animacji – koncentruje się na przekazaniu wiedzy i umiejętności pozwalających samodzielnie podejmować działania intermedialne. Tutaj nauczysz się integrować różne elementy komunikacji wizualnej i audiowizualnej. Swoje umiejętności będziesz mógł wykorzystać przy realizacji autorskich projektów artystycznych, jak również podczas pracy nad crossmedialnymi zleceniami komercyjnymi. Poznasz możliwości nowoczesnych technik i technologii do rejestracji, edycji i emisji obrazu oraz dźwięku i nabędziesz niezbędne umiejętności techniczne.
TRYBY NAUKI
- dzienny
- weekendowy (sobotnio-niedzielny)
- zaoczny
- indywidualny tryb nauki (zarezerwowany dla osób równolegle studiujących lub aktywnych zawodowo).
- kursy kompetencyjne
Zawody na uczelni:
animacja filmowa |
charakteryzacja i wizaż |
fotografia artystyczna |
produkcja filmowa i telewizyjna |
projektowanie graficzne |
publikacje multimedialne |
realizacja obrazu filmowego |
realizacje intermedialne |
Główny adres uczelni
- Warszawska Szkoła Reklamy WSR
ul. Szolc-Rogozińskiego 3, 02-777 Warszawa - Telefon: +48 22 855 00 50
- Fax: +48 22 644 28 58
- Email: szkolareklamy@szkolareklamy.pl
- Strona: http://www.akademiareklamy.edu.pl
telefon:
+48 22 855 00 50
+48 22 644 28 58
+48 22 641 04 06
+48 509 110 077 (nie obsługuje SMS)
fax: +48 22 644 28 58
Godziny pracy sekretariatu:
poniedziałek 8:30 – 18:30
wtorek 8:30 – 18:30
środa 8:30 – 18:30
czwartek 8:30 – 18:30
piątek 8:30 – 18:30
sobota 8:30 – 15:30
niedziela 8:30 – 15:30