Media i komunikacja w biznesie
Co zyskujesz studiując media i komunikację w biznesie w Wyższej Szkole Bankowej w Opolu?
- Poznajesz nowoczesne techonologie multimedialne i najnowsze trendy w komunikacji multimedialnej.
- Uczysz się m.in., jak zadbać o profesjonalny PR w mediach, organizować i relacjonować wydarzenia (eventy), budować strategię medialną, czy też zarządzać mediami społecznościowymi i mobilnymi w biznesie.
- Możesz zrealizować 6-miesięczne praktyki w formie zajęć online, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w czasie, który jest dla Ciebie najdogodniejszy.
- Bierzesz udział w interesujących zajęciach, które w 90% prowadzą praktycy z wieloletnim doświadczeniem.
Czego nauczysz się w trakcie studiów?
Sposobów wypromowania siebie, swojej firmy, instytucji, pomysłu lub wydarzenia w mediach
Nagrywania podcastów, tworzenia webinarów, nagrywania filmów promocyjnych, prowadzenia blogów i zarządzania social mediami
Specjalności na tym kierunku
Niestacjonarne Stacjonarne
Czego się nauczysz wybierając tę specjalność?
- Jak zadbać o profesjonalną oprawę swojej obecności w mediach
- Jak organizować i relacjonować wydarzenia (eventy)
- Jak budować strategię medialną
- Jak zarządzać mediami społecznościowymi i mobilnymi w biznesie
- Jak zbierać, analizować i przetwarzać dane analityczne pozyskane z monitoringu social mediów
Niestacjonarne Stacjonarne
Czego nauczysz się wybierając tę specjalność?
- Jak zbudować strategię social media?
- Jak tworzyć treści marketingowe przeznaczone do Internetu
- Jak skutecznie powadzić procesy komunikacji medialnej (dyfuzję treści)
- Jak zbierać, analizować i przetwarzać dane analityczne pozyskane z monitoringu social mediów
- Jak prowadzić działalność w Internecie zgodnie z prawem
Niestacjonarne Stacjonarne
Czego nauczysz się wybierając tę specjalność?
- Jak realizować filmy i spoty reklamowe
- Jak montować materiał filmowy
- Jak nagrywać podcasty i realizować dźwięk
- Jak prowadzić webinary
- Jak tworzyć zaawansowaną grafikę internetową
- Jak przygotować materiał dziennikarski
- Jak stworzyć prezentację multimedialną
Program studiów
Program kształcenia na kierunku Media i Komunikacja w Biznesie został skonstruowany zgodnie z obowiązującymi przepisami i rozporządzeniami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, posiada charakter interdyscyplinarny, czyli odnosi się do kilku dyscyplin naukowych: nauk o komunikacji społecznej i mediów, nauk prawnych oraz nauk o zarządzaniu i jakości. Program kształcenia został opracowany w oparciu o międzynarodowe doświadczenia, wyniki badań oraz szereg warsztatów, w których uczestniczyli wykładowcy kierunku.
Program nauczania składa się z trzech typów przedmiotów kształcenia: ogólnych (np. Elementy psychologii społecznej, Podstawy ekonomii, Socjologia, Etyka biznesu i mediów), kierunkowych i podstawowych (np. Instrumentarium reklamy i PR, Copywriting, Procesy komunikacji medialnej, Kształtowanie wizerunku organizacji w mediach, Nowe media i e-PR) oraz specjalnościowych (w zależności od wybranej specjalności np. Psychologia biznesu, Personal branding, Media społecznościowe i mobilne w biznesie, Video marketing, Kampanie zintegrowane, Podcasty i realizacja dźwięku).
Proponowany w ramach kierunku Media i Komunikacja w Biznesie program nauczania pozwala na osiągnięcie następujących korzyści:
- wyposażenie studenta w wiedzę ogólną, kierunkową i specjalistyczną;
- umożliwienie indywidualnego kształtowania programu studiów przez studenta dzięki możliwości wyboru z szerokiej listy przedmiotów do wyboru, co zwiększa elastyczność studiowania i umożliwia dostosowanie programu do konkretnych potrzeb studenta i aktualnych wymogów rynku pracy;
- umożliwienie korzystania z programów wymian i staży za granicą tj. Erasmus;
- udział studentów w wybranych przedmiotach prowadzonych w języku angielskim.