Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

ZARZĄDZANIE W BRANŻY GIER WIDEO - studia I stopnia w Warszawie

Kierunek zarządzanie w branży gier wideo skierowany jest do osób, które chcą swoją przyszłość zawodową związać z branżą gier wideo. Będziemy kształcić przyszłych menedżerów, gotowych do pełnienia kluczowych biznesowych ról w istniejących i nowo powstających firmach gamingowych.

WYDZIAŁ Wydział Ekonomii i Zarządzania
TYP STUDIÓW studia I stopnia
JĘZYK PODSTAWOWY polski
CZAS TRWANIA STUDIÓW 3 lata
FORMA STUDIÓW stacjonarne, niestacjonarne
Uczelnia Łazarskiego

Globalny rynek gier wideo wg szacunków PWC przekroczy w 2020 roku wartość 90 miliardów USD. Gry wideo są najszybciej rosnącym segmentem rynku rozrywkowego (Entertainment), a firmy działające w branży przyciągają uwagę nie tylko graczy, ale również inwestorów i największych światowych funduszy. Również w Polsce branża gier wideo jest jednym z najważniejszych sektorów rynku, a polskie spółki giełdowe takie jak CD Projekt, Techland, 11Bit, czy Playway swoją wartością i wyceną przewyższają już spółki z bardziej tradycyjnych obszarów gospodarki. Na całym świecie już ponad 2,5 miliarda ludzi określa się mianem „gracza”. Największe rynki zbytu gier wideo to USA, Chiny i kraje Europy Zachodniej. Jednocześnie ponad 80% wartości całego rynku gier wideo pochodzi ze sprzedaży oprogramowania gier wideo.

W tak dynamicznie rozwijającej się branży stale tworzą się nowe firmy: studia deweloperskie, wydawcy i producenci gier. W samej Polsce pracuje i tworzy gry blisko 400 niezależnych podmiotów, spośród nich tylko spółki notowane publicznie wyceniane są już na wartość blisko 30 miliardów złotych.

Studia łączą wybrane elementy kierunków: zarządzanie, zarządzanie projektami, HR, marketing i PR, produkcja oraz cechuje je mocny nacisk na naukę języków obcych, w szczególności języka angielskiego. W toku studiów uczestnicy pozyskają umiejętności przywódcze i produkcyjne, mające zastosowanie w branży gier. Ponadto studenci będą mieli okazję poznać i zrozumieć najnowsze trendy w technologii gier. Ukończenie kierunku zapewni studentom wiedzę i doświadczenia potrzebne do biegłego poruszania się w branży gier wideo oraz umiejętności potrzebne do pełnienia szeregu ważnych funkcji w firmach gamingowych.

Jako student zarządzania w branży gier wideo:

  • Zdobędziesz wiedzę nie zbędną do rozpoczęcia kariery w jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się przemysłów na świecie.
  • Nauczysz się zarządzać projektami, nadzorować pracę zespołu deweloperskiego, rozumieć specyfikę produkcji gier i rolę poszczególnych członków zespołu.
  • Otrzymasz wiedzę z zakresu wprowadzenia do Pythona z elementami programowania.
  • Skorzystasz z doświadczenia praktyków z dziedziny marketingu, influencer marketingu i PR-u gier wideo, którzy od lat zajmują się promocją i wydawaniem gier.
  • Nauczysz się szacować, opracowywać budżet i planować przychody gier wideo.
  • Nauczysz się nowoczesnych metod i narzędzi planowania, motywowania i kontroli zarządczej niezbędnych do pracy na stanowiskach operacyjnych i menedżerskich w firmach z branży gier wideo.
  • Poznasz branżowy język angielski.
  • Zdobędziesz praktykę w firmach tworzących gry (polskie spółki gamingowe).

Przedmioty specjalnościowe wybierasz pod koniec drugiego roku i realizujesz na trzecim:

RYNEK GIER WIDEO: HISTORIA, STRUKTURA, PODMIOTY I WYDARZENIA

Opis przedmiotu:

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z historią branży gier wideo, zaprezentowanie sylwetek kluczowych twórców gier i osób mających wpływ na rozwój branży, jak również prezentacja funkcjonujących na rynku firm, opis struktury rynku i trendów, które ukształtowały przemysł tworzenia gier wideo oraz klasyfikacja gier wideo.

Lista kluczowych zagadnień:

  • Historia gier wideo - 12h
  • Struktura rynku gier wideo - 8h
  • Osobistości rynku gier wideo - 5h
  • Klasyfikacja gier wideo: gatunki, rodzaje rozgrywki, kategorie wiekowe - 5h
FINANSE W GRACH WIDEO

Opis przedmiotu:

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z całościowym procesem budżetowania produkcji gry, planowania kosztów stałych i zmiennych, prognozowania przychodów ze sprzedaży gry, metodyk oceny ryzyka w projekcie oraz technik potrzebnych do skutecznego nadzorowania finansowej strony projektu growego.

Lista kluczowych zagadnień:

  • Planowanie budżetu projektu - koszty – 8h
  • Planowanie budżetu projektu - przychody – 8h
  • Planowanie Cash Flow w projekcie – 8h
  • Szacowanie ryzyka projektu - 6h
PODSTAWY BUDOWY I ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ GIER WIDEO

Opis przedmiotu:

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z metodyką i technikami zarządzania produkcją gier wideo. Studenci nauczą się podstaw wykorzystywanych przez producentów gier wideo w procesie produkcji, poznają poszczególne role i zakres obowiązków członków zespołów projektowych, nauczą się szacować czas potrzebny do realizacji zadań, prowadzić backlog projektu oraz rozwiązywać problemy z wykorzystaniem elementów metodyk Agile.

Lista kluczowych zagadnień:

  • Budowa i struktura gry wideo – 5h
  • Zarządzanie produkcją gry wideo – 15h
  • Tworzenie dokumentacji projektowej – 5h
  • Zarządzanie zespołem projektowym - 5h
ZARZĄDZANIE WYDANIEM GRY

Opis przedmiotu:

Celem zajęć jest całościowe zapoznanie słuchaczy z procesami towarzyszącymi wydaniu gry wideo takimi jak: lokalizacja, testy jakościowe i inne (QA), porting (przenoszenie gier pomiędzy platformami sprzętowymi) oraz odpowiednia konfiguracja gry, aby było możliwe jej wydanie na platformach cyfrowej dystrybucji i fizycznie.

Lista kluczowych zagadnień:

  • Zarządzanie procesem lokalizacji gry wideo– 8h
  • Zarządzanie procesem testowania i sprawdzania jakości – QA – 8h
  • Konfiguracja platform cyfrowej dystrybucji: Steam/Konsole – 8h
  • Porting – 6h
MARKETING GIER WIDEO

Opis przedmiotu:

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z najbardziej skutecznymi strategiami i taktykami marketingowymi stosowanymi przez wydawców i twórców gier na całym świecie. Studenci dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystać w promocji gier wideo social media, influencer marketing, współpracę z platformami streamingowymi, serwisy społecznościowe i komunikatory np. Discord. Poznają najlepsze praktyki we współpracy z platformami cyfrowej sprzedaży Steam, GOG czy Humble Store. Dzięki temu przedmiotowi studenci zdobędą wiedzę, która umożliwi im wprowadzenie swoich gier do sprzedaży na globalnym rynku i osiągnięcie sukcesu w branży.

Lista kluczowych zagadnień:

  • Platformy cyfrowej sprzedaży – 8h
  • Budowanie społeczności wokół gry – 8h
  • Tworzenie strategii marketingowej gry – 8h
  • Tworzenie materiałów marketingowych - 6h

Więcej...




 

Powiązane kierunki

Psychologia jutra na wyciągnięcie ręki! Studiuj PSYCHOLOGIĘ w Warszawie na Uczelni Łazarskiego

Uczelnia Łazarskiego we współpracy z Centrum CBT ogłasza uruchomienie nowego, innowacyjnego kierunku studiów na Wydziale Medycznym – Psychologia.

czytaj dalej

Prawnik przyszłości, czyli jaki?

Nowy kierunek Prawo w IT na Uczelni Łazarskiego

czytaj dalej

ZARZĄDZANIE ONLINE

Studia asynchroniczne (online) skierowane są do osób, które chcą studiować… po swojemu!

czytaj dalej

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane