DZIENNIKARSTWO MODOWE
Ze względu na szybki rozwój tej branży rośnie zapotrzebowanie na specjalistów, którzy będą potrafili o modzie pisać (także krytycznie) i tworzyć dla marek modowych strategie komunikacji. Prawie 70% Polaków deklaruje, że moda jest dla nich ważna, a polskie firmy modowe bez kompleksów rywalizują z największymi markami świata odnosząc coraz większe sukcesy.
3-letnie studia pierwszego stopnia
Tryb stacjonarny lub niestacjonarny
W 2022 r. rynek modowy w Polsce osiągnie wartość ponad 43 mld zł. To coraz bardziej perspektywiczna branża dla młodych ludzi” – pisał w grudniu 2017 roku portal money.pl.
Dziennikarstwo modowe to specjalność na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, która wyposaży studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne w pracy profesjonalnego obserwatora i krytyka mody. Studenci poznają rynek, trendy i globalną panoramę świata mody, nauczą się także podstaw projektowania oraz materiałoznawstwa. Absolwenci dziennikarstwa modowego będą gotowi do stawiania samodzielnych kroków w przestrzeni publicystyki modowej, krytyki oraz marketingu.
Czy wiesz, że...
- otrzymasz dyplom potwierdzający Twoje wykształcenie w dwóch obszarach – dziennikarstwie z komunikacją społeczną oraz dziennikarstwie modowym?
Atuty:
- unikalna w skali kraju specjalność na studiach I stopnia
- studia o profilu praktycznym wyposażające słuchaczy w konkretne umiejętności
- oryginalny, opracowany przez ekspertów program kształcenia
- kadra wysokiej klasy specjalistów, praktyków w swoich dziedzinach – dziennikarzy, managerów, projektantów mody, artystów, krytyków
- interdyscyplinarny charakter studiów, uczących kunsztu dziennikarskiego oraz sztuki modowej
- tworzenie własnych tekstów i prac projektowych pod bezpośrednią opieką wykładowców
- studia we współpracy z jednym z najlepszych Wydziałów Artystycznych w Wielkopolsce
Absolwenci Dziennikarstwa modowego będą mogli pracować jako:
- Krytycy artystyczni
- Dziennikarze modowi
- Badacze kinematografii
- Managerowie kreatywni
- Redaktorzy czasopism branżowych
- Pracownicy instytucji kultury i sztuki
- Event managerowie
- Reporterzy
- Reportażyści
- Dokumentaliści
- Prezenterzy radiowi i telewizyjni
Wybrane przedmioty:
- Badanie i analiza rynku mody
- Blog jako forma komunikacji
- Etyka dziennikarska
- Fotografia modowa
- Gatunki dziennikarskie
- Historia mody
- Język angielski
- Komunikacja medialna
- Krytyka artystyczna
- Materiałoznawstwo
- Moda a ekologia
- Moda a inne dziedziny sztuki
- Modowy e-commerce
- Nauka o komunikowaniu
- Nowe media w promocji i krytyce mody
- Organizacja wydarzeń artystycznych
- Podstawy PR
- Podstawy prawa
- Podstawy projektowania ubioru
- Reklama
- Socjologia ogólna
- Storytelling w pisaniu o sztuce
- Systemy medialne na świecie
- Typy marek modowych
- Warsztat dziennikarski
- Warsztat radiowy
- Warsztat telewizyjny
Powiązane kierunki
Japonia - kultura i język
Celem studiów na specjalności Japonia – kultura i język jest wyposażenie Studentów w praktyczną znajomość języka japońskiego na poziomie ułatwiającym swobodną komunikację, a także w wiedzę z zakresu dorobku kulturowego Japonii.
czytaj dalejKRYTYKA FILMOWA - studia drugiego stopnia
Studia z zakresu krytyki filmowej to doskonała propozycja dla wszystkich fanów sztuki kinowej. Studenci poznają panoramę filmu światowego oraz dzieje i różnorodność kina polskiego. Zdobędą praktyczną wiedzę z zakresu filmoznawstwa, a także będą potrafili nie tylko analizować dzieła filmowe, ale także o nich pisać i poddawać eksperckiej krytyce. To studia dla pasjonatów, pragnących połączyć naukę z hobby.
czytaj dalej