Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

Marketing cyfrowy

w Bydgoskiej Szkole Wyższej

czas trwania: 3 lata (6 semestrów)
forma: stacjonarne i niestacjonarne

Marketing cyfrowy (ang. digital marketing) – marketing polegający na wykorzystaniu mediów cyfrowych (np. Internetu, telefonii komórkowej) w celu dotarcia do konsumentów. Wyróżnić można kanały komunikacji takie jak: poczta elektroniczna, media społecznościowe, treści (content marketing), optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (SEO).

Opis kierunku

W trudnym otoczeniu gospodarczym coraz więcej organizacji z sektora publicznego, prywatnego i non-profit stara się maksymalizować efektywność i skuteczność prowadzenia działalności gospodarczej oraz poprawić komunikację z klientami.

Klienci coraz częściej zwracają się w kierunku technologii, aby przeglądać, porównywać, oceniać i kupować zarówno produkty, jak i usługi, a firmy muszą reagować, oferując informacje przez kanały, z których korzystają.

Oznacza to traktowanie marketingu cyfrowego jako podstawy strategii komunikacji z klientami, reklamy online, PR, komunikacji bezpośredniej i mediów społecznościowych celem  kosztowo-efektywnego korzystania z cyfrowego strumienia komunikacji z klientami. 

Studia łączą marketing, media społecznościowe i technologie cyfrowe, dla uzyskania kompleksowego zrozumienia tego, jak marketing działa w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Co będziesz studiować?

   I rok studiów:

Studenci 1 roku studiów zapoznają się z podstawami marketingu i komunikacji marketingowej, ekonomiki biznesu i marketingu, psychologii konsumenta, prowadzeniem badań marketingowych czy zarządzania strategicznego. Przedmioty takie jak kanały mediów cyfrowych, e-business, wprowadzenie do marketingu cyfrowego oraz aplikacje internetowe stanowią podstawę do głębszego zrozumienia marketingu cyfrowego i jego roli we współczesnym świecie.

   II rok studiów:

Program 2 roku studiów obejmuje kluczowe aspekty marketingu cyfrowego i jego narzędzi, wprowadzając takie przedmioty, jak media społecznościowe w biznesie (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Instagram), sprzedaż wielokanałowa, marketing internetowy, projektowanie firmowych witryn internetowych, marketing treści, e-commerce B2C, marketing afiliacyjny, monitorowanie i analiza efektywności marketingowej (analytics), optymalizacja wyszukiwarek (SEO) czy marketing mobilny.

   III rok studiów:

W ostatnim roku studiów opanujesz zagadnienia związane z reklamą i PR w mediach cyfrowych, automatyzacją marketingu, zasadami projektowania responsywnych witryn internetowych, grywalizacją, copywriting’iem, zarządzaniem relacjami z klientami, blogami i mikroblogami w marketingu.

Przez 5 semestrów prowadzone są lektoraty z zawodowego języka angielskiego, jako podstawowego języka marketingu cyfrowego.


Co dalej po studiach?

Przez trzy lata dowiesz się, jak tworzyć, wdrażać, monitorować i zarządzać szeregiem cyfrowych kampanii marketingowych, aby osiągnąć zakładane cele strategiczne. W toku studiów studenci rozwijają szereg umiejętności praktycznych, które są niezbędne w pracy zawodowej. Dla absolwetów tego kierunku istnieje wiele możliwości zatrudnienia w: działach marketingu firm, jednostkach doradczych zajmujących się problematyką marketingu cyfrowego, agencjach marketingowych i reklamowych, na stanowiskach, takich jak  specjalista ds. mediów społecznościowych, projektant zawartości, specjalista ds. komunikacji, specjalista PR, menadżer marketingu cyfrowego, menadżer projektów web, menadżer SEO specjalista ds. marketingu partnerskiego, a także rozpocząć własną działalność gospodarczą.




 

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane