ANALIZA i KREOWANIE TRENDÓW studia I i II stopnia
Głównym celem jest kształcenie pracowników potrafiących trafnie diagnozować długoterminowe zjawiska oraz tłumaczyć je na język indywidualnych i społecznych potrzeb.
studia I stopnia
Tryb studiów: stacjonarne
Forma studiów: licencjackie; 6 semestrów
studia II stopnia
Tryb studiów: stacjonarne
Forma studiów: magisterskie; 4 semestr
Interdyscyplinarny kierunek studiów pierwszego stopnia, to wynik wspólnej inicjatywy trzech wydziałów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie: Wydziału Humanistycznego, Wydziału Nauk Ekonomicznych oraz Wydziału Nauk Społecznych. Pierwszy nabór na studia pierwszego stopnia odbył się w 2016 roku.
Koncepcja kierunku wpisuje się w ideę innowacji społecznych, stanowiących jedno z najważniejszych wyzwań rozwoju Unii Europejskiej w najbliższych latach. Głównym celem jest kształcenie pracowników potrafiących trafnie diagnozować długoterminowe zjawiska oraz tłumaczyć je na język indywidualnych i społecznych potrzeb. Kierunek wzmacnia potencjał uczelni w zakresie kształcenia interdyscyplinarnego oraz współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Kierunek utworzono dzięki finansowemu wsparciu Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego. Finansowanie pochodziło z funduszy norweskich oraz środków krajowych.
Dla kogo?
Kierunek studiów dla osób, które chcą się rozwijać wszechstronnie i rozumieją potrzebę łączenia wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin nauki. Analizę i kreowanie trendów mogą studiować zarówno absolwenci szkół średnich, studenci innych kierunków, jak i osoby czynne zawodowo, chcące rozszerzyć swoje kompetencje i umiejętności.
Jak kształcimy?
Kierunek Analiza i kreowanie trendów jest innowacyjną propozycją kształcenia opartą na trzech filarach: filozofii, ekonomii i socjologii. Każdy z nich spełnia odmienne zadanie ‑ daje inną wiedzę, umiejętności oraz kompetencje. W programie kształcenia szczególny nacisk położono na zajęcia praktyczne: warsztaty, ćwiczenia, praktyki zawodowe, działania zespołowe. Praca dyplomowa – obok tradycyjnej formy – może również być nowatorskim projektem, np. gotowej usługi, produktu, strategii czy innowacyjnym rozwiązaniem, ułatwiającym start zawodowy.
W uczelniach amerykańskich, belgijskich, fińskich, holenderskich, kanadyjskich, portugalskich, szwajcarskich, tajwańskich i włoskich powstały kierunki i ścieżki kształcenia w zakresie trendwatchingu, foresightu strategicznego oraz społecznego, analizy trendów i wdrożeń, futures studies. Analiza i kreowanie trendów jest ich odpowiednikiem.
Gdzie może znaleźć zatrudnienie?
- samodzielna działalność gospodarcza
- innowacyjne przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe
- think tanki
- sektor usług bankowych
- instytucje kultury i oświaty
- instytucje samorządowe
- organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia)
W jakich zawodach się sprawdzi?
- przedsiębiorca,
- pracownik kreatywny,
- analityk,
- planista,
- copywriter,
- zawody przyszłości (analityk trendów, trendwatcher, trendsetter, coolhunter)
Wydział Humanistyczny
dziekan1.human@uwm.edu.pl
89 524 63 07
www.wh.uwm.edu.pl
Powiązane kierunki
RYBACTWO - studia I i II stopnia
Student kierunku rybactwo zna zasady chowu i hodowli ryb oraz sterowania procesami ich reprodukcji. Potrafi ocenić stan zdrowotny organizmów wodnych, zna metody i efekty stosowania zabiegów pielęgnacyjnych i intensyfikacyjnych. Zna technikę i technologię połowów i transportu ryb, sposoby zabezpieczenia złowionych ryb, a także podstawy technologii ich przetwórstwa.
czytaj dalejZWIERZĘTA W REKREACJI, EDUKACJI I TERAPII
Studenci zapoznają się z typowymi metodami edukacji, wychowania i terapii ludzi oraz ich wspomagania zajęciami z udziałem zwierząt
czytaj dalejGASTRONOMIA – SZTUKA KULINARNA studia I i II stopnia
Absolwent kierunku gastronomia – sztuka kulinarna jest specjalistą w zakresie przetwarzania żywności i zasad prawidłowego żywienia. Jest przygotowany do pracy na stanowiskach kierowniczych w zakładach gastronomicznych typu zamkniętego i otwartego oraz zakładach przemysłowej produkcji potraw.
czytaj dalej