GAME DESIGN - wybierz studia w Krakowie, które tworzą przyszłość!
Branża gier cyfrowych, jako jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi przemysłu rozrywkowego, nieustannie poddawana jest zmianom i przekształceniom. Dzięki połączeniu praktycznych zajęć z zakresu projektowania gier cyfrowych z międzydyscyplinarnymi przedmiotami, dającymi studentom nie tylko dodatkową wiedzę ale i kontekst kulturowy tworzenia gier, Game Design w WSE wychodzi naprzeciw wszystkim tym zmianom.
Tryb stacjonarny,
niestacjonarny zaoczny,
niestacjonarny wieczorowy.
Zajęcia z Game Design w Krakowie prowadzone przez specjalistów z branży pozwolą Ci poznać zagadnienia związane zarówno z projektowaniem poziomów i mechanik, jak i narracją i światotwórstwem. Ponadto możliwość realizowania projektów wspólnie ze studentami specjalności Digital Art da Ci szansę na stworzenie pierwszych kompletnych projektów już w czasie trwania studiów!
Game Design – dlaczego warto studiować ten kierunek w Krakowie?
- weźmiesz udział w zajęciach ze specjalistami z branży, posiadającymi wieloletnie doświadczenie zarówno w projektowaniu gier, jak i w zawodach pokrewnych: zarządzaniu projektami, analizą danych, projektowaniu doświadczenia użytkownika i projektowaniu poziomów;
- poznasz sposoby szybkiego prototypowania i zasady weryfikowania własnych pomysłów oraz zasady tworzenia gier w oparciu o jasno określoną wizję projektu i filary komunikacji;
- będziesz tworzyć własne prototypy oraz finalne projekty gier;
- zdobędziesz umiejętności pracy w zespole, zarządzania projektami, przeprowadzania testów na użytkownikach oraz wiedzę z zakresu historycznego i kulturowego kontekstu gier;
- poznasz narzędzia niezbędne w zawodzie projektanta gier, rozwiniesz kreatywność i kompetencje miękkie;
ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA
Projektowanie narracji gier cyfrowych
Gry praktycznie od swoich początków służą nie tylko rozrywce jako takiej, ale również opowiadaniu historii.
I chociaż w pierwszych latach swojego istnienia zapożyczały wiele ze starszych mediów, jak literatura czy film, to obecnie wiemy już, że narracje w grach konstruuje się zgoła inaczej i należy je dopasowywać do ograniczeń oraz możliwości tego medium. A tych ostatnich jest wiele, jeśli uwzględnić tak specyficzne elementy, jak interaktywność samego medium czy nieliniowość tworzonych w nim fabuł.
W ramach ścieżki Projektowanie narracji gier cyfrowych zapoznasz się zarówno z ogólnymi zasadami pisania kreatywnego i światotwórstwa, jak również realizować będziesz projekty pozwalające Ci zapanować zarówno nad scenariuszem jak i strukturami dialogowymi.
ATUTY ŚCIEŻKI
- nauczysz się projektować, prototypować i tworzyć własne interaktywne opowieści;
- poznasz zasady projektowania narracji transmedialnych, kreatywnego pisania i światotwórstwa
- weźmiesz udział w zajęciach ze scenarzystami gier cyfrowych oraz innych mediów kultury popularnej, takich jak komiksy czy gry fabularne
- nauczysz się analizy gier pozwalającej na rozpoznawanie mocnych i słabych stron wskazanych tytułów
- poznasz sposoby budowania, komunikowania i utrzymywania spójnej wizji gry poprzez cały czas trwania projektu
WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI
Metody badania graczy – zdobędziesz umiejętność przeprowadzania na graczach testów focusowych i usability, które pozwolą Ci poprawić jakość tworzonej gry i odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania powstałe w trakcie projektowania
Projektowanie scenariuszy gier cyfrowych – poznasz teorię narracji w grach cyfrowych i nauczysz się konstruować fabułę oraz dostosowywać scenariusz gry do możliwości narracyjnych gatunku i platformy
Projektowanie światopowieści – nauczysz się analizować i oceniać mocne i słabe strony wybranych światopowieści oraz opracujesz w grupie projekt własnej
Projektowanie interfejsu i doświadczenia użytkownika – poznasz podstawy projektowania graficznego oraz zaprojektujesz własny interfejs dla wybranego gatunku gry cyfrowej
Produkcja i rynek gier – poznasz proces produkcji gier w odniesieniu do specyfiki lokalnych oraz globalnych rynków wraz z ich kulturowym i ekonomicznym kontekstem;
MIEJSCA PRACY I STANOWISKA
- system designer
- gameplay designer
- quest designer
- game director
- narrative designer
- game writer
- creative director
Projektowanie rozgrywki gier cyfrowych
Aby grę można było nazwać doświadczeniem przyjemnym i rozrywkowym potrzebne jest głębokie zrozumienie tego, co dzieje się podczas zetknięcia gracza i obiektu gry. Ucząc się projektowania gier w Krakowie możesz tego doświadczyć.
Począwszy od niskopoziomowego projektowania sprzężenia zwrotnego gry, tak by zadbać o tzw. gamefeel, przez zrozumienie praktyk UX, tak by bezbłędnie i zgodnie prowadzić gracza poprzez ekrany gry, ale i poprzez kolejne poziomy, skończywszy na systemach i zasadach, które budują całość rozgrywki.
W ramach ścieżki “Projektowanie rozgrywki gier cyfrowych” będziesz realizować projekty zarówno z projektowania poziomów i rozgrywki jak i projektowania z uwzględnieniem doświadczenia użytkownika oraz dla urządzeń mobilnych.
ATUTY ŚCIEŻKI
- poznasz zasady projektowania poziomów oraz sposoby tworzenia i prototypowania mechanik
- zaprojektujesz mockupy UI uwzględniające doświadczenie uzytkownika i specyfikę wybranej platformy
- nauczysz się szybkiego prototypowania i sprawdzania pomysłów, aby jak najwcześniej weryfikować własne założenia projektowe
- weźmiesz udział w zajęciach ze specjalistami z zakresu projektowania mechanik i systemów gier - zarówno cyfrowych, jak i planszowych oraz karcianych
- poznasz zasady projektowania gier z myślą o urządzeniach mobilnych, w kontekście zarówno tworzenia przemyslanego UX, jak i sensownego modelu monetyzacyjnego
WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI
Metody badania graczy – zdobędziesz umiejętność przeprowadzania na graczach testów focusowych i usability, które pozwolą Ci poprawić jakość tworzonej gry i odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania powstałe w trakcie projektowania
Projektowanie scenariuszy gier cyfrowych – poznasz teorię narracji w grach cyfrowych i nauczysz się konstruować fabułę oraz dostosowywać scenariusz gry do możliwości narracyjnych gatunku i platformy
Projektowanie światopowieści – nauczysz się analizować i oceniać mocne i słabe strony wybranych światopowieści oraz opracujesz w grupie projekt własnej
Projektowanie interfejsu i doświadczenia użytkownika – poznasz podstawy projektowania graficznego oraz zaprojektujesz własny interfejs dla wybranego gatunku gry cyfrowej
Produkcja i rynek gier – poznasz proces produkcji gier w odniesieniu do specyfiki lokalnych oraz globalnych rynków wraz z ich kulturowym i ekonomicznym kontekstem
MIEJSCA PRACY I STANOWISKA
- system designer
- gameplay designer
- quest designer
- game director
- narrative designer
- game writer
- creative director
MASZ PYTANIA?
ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
tel.: 12 683 24 04 (07)
e-mail: rekrutacja@wse.krakow.pl
Powiązane kierunki
SKANDYNAWISTYKA: STUDIA FILOLOGICZNO-BIZNESOWE
Nie tylko dla miłośników kultury Skandynawii, ale też dla wszystkich zafascynowanych skandynawskim modelem biznesu – wybierz Skandynawistykę w Wyższej Szkole Europejskiej i studiuj kierunek, którego nie znajdziesz na żadnej innej uczelni!
czytaj dalejGrafika reklamowa i multimedia - studia licencjackie
Przygotowują do zawodu projektanta w zakresie szeroko pojmowanej grafiki użytkowej – multimedia, druk, ilustracja cyfrowa, projektowanie informacji, typografia, skład, identyfikacja i komunikacja wizualna.
czytaj dalej