Grafika reklamowa i multimedia - studia licencjackie
Przygotowują do zawodu projektanta w zakresie szeroko pojmowanej grafiki użytkowej – multimedia, druk, ilustracja cyfrowa, projektowanie informacji, typografia, skład, identyfikacja i komunikacja wizualna.
Tryb stacjonarny,
niestacjonarny zaoczny,
niestacjonarny wieczorowy.
Grafika reklamowa i multimedia (studia licencjackie) oraz Grafika reklamowa (studia podyplomowe). Przygotowują do zawodu projektanta w zakresie szeroko pojmowanej grafiki użytkowej – multimedia, druk, ilustracja cyfrowa, projektowanie informacji, typografia, skład, identyfikacja i komunikacja wizualna.
Program nauczania na kierunku Grafika reklamowa i multimedia w Krakowie pozwala na uzyskanie zróżnicowanych kompetencji zawodowych. Podstawą programu są przedmioty zawodowe, odpowiadające głównym rynkowym nurtom współczesnego projektowania graficznego, prowadzone przez praktykujących specjalistów. Uzupełnieniem jest zestaw kursów wprowadzających w zagadnienia związane z zarządzaniem marką, zespołem i projektem oraz zapewniających gruntowną wiedzę o odbiorcach komunikacji wizualnej.
Studenci po dwóch semestrach mają trzy specjalności do wyboru: Grafikę reklamową i edytorską, Multimedia i grafikę interaktywną lub User Experience. Po pierwszym roku przygotowują portfolio i składają je na wybraną przez siebie specjalność. Kwalifikacja jest dokonywana na podstawie oceny portfolio i predyspozycji studenta. Na specjalność Digital Art, która opiera się na grafice cyfrowej i ilustracji jest osobny nabór.
Grafika reklamowa i multimedia – dlaczego warto studiować ten kierunek w Krakowie?
- autorski program uzupełnia kompetencje grafika o umiejętności z zakresu promocji i marketingu – takie połączenie daje możliwość pracy zarówno w działach marketingu firm, w których absolwent będzie zajmował się planowaniem i graficzną realizacją działań promocyjnych, jak i w agencjach reklamowych, jako samodzielny grafik,
- partnerzy biznesowi kierunku i praktykodawcy – m.in. Małopolski Klaster Poligraficzny oraz firmy, agencje reklamowe i studia projektowe – zapewniają jak najlepsze dopasowanie programu do potrzeb pracodawców,
- cztery specjalności – w ramach każdej z nich przynajmniej osiem specjalistycznych kursów – pozwalają zdobyć szczegółową wiedzę z danej dziedziny w taki sposób, aby absolwent mógł świadomie wybrać dalszą drogę specjalizacji,
- program uzupełniony jest o praktyki w agencjach reklamowych, działach marketingu i firmach z branż reklamowej, wydawniczej, gier i multimediów,
- zajęcia z praktykami znającymi realia rynkowe, posiadającymi aktualną wiedzę i umiejętności,
- program studiów zapewnia poznanie specjalistycznych narzędzi niezbędnych w zawodzie oraz rozwój potrzebnych kompetencji m.in. projektowanie stron www, przygotowywania plików do druku, a także tworzenie infografik, filmów i animacji,
- pracownia komputerowa z Adobe CC,
- nauka języka angielskiego rozpoczyna się od poziomu A2, a studia kończą się egzaminem z języka angielskiego na poziomie B2.
Potencjalne miejsca pracy i możliwości dalszego rozwoju:
1. Jako projektant grafiki użytkowej, grafiki reklamowej lub twórca materiału multimedialnego:
- agencje reklamowe,
- studia projektowe,
- wydawnictwa,
- drukarnie,
- agencje multimedialne,
- producenci gier, aplikacji i materiałów www,
- freelancer prowadzący własną firmę.
2. Jako członek zespołu marketingowego lub promocji w firmach dowolnej branży.
3. Studia II stopnia z zakresu grafiki użytkowej, marketingu lub obszarów kultury i sztuki.
ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA
Grafika reklamowa i edytorska
Ścieżka Grafika reklamowa i edytorska powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się głównie projektowaniem dla mediów tradycyjnych.
Zakres przedmiotów jest na tyle szeroki (m.in. Identyfikacja wizualna marek, opakowania, grafika ilustracyjna), że umożliwi absolwentom studiów licencjackich dalszą specjalizację w wybranej gałęzi projektowej. Studenci pracować będą głównie w 3 programach Adobe: Illustrator, Photoshop i InDesign. Zakres zdobywanych umiejętności obejmuje zagadnienia związane z komunikacją wizualną, brandingiem oraz przygotowaniem do druku.
ATUTY ŚCIEŻKI
- weźmiesz udział w zajęciach ze specjalistami działającymi w branży projektowej, wydawniczej i drukarskiej
- nauczysz się obsługi Adobe InDesign oraz m. in. Adobe Illustrator, Photoshop i Acrobat Pro
- nauczysz się projektowania opakowań i materiałów reklamowych, operowania kolorem, tekstem i ilustracją oraz zasad komunikacji wizualnej
WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI
Grafika edytorska - warsztaty projektowania wszelkich wydawnictw wielostronicowych – od katalogów reklamowych do książek. Praca w Adobe Indesign.
Projektowanie opakowań - kurs rozwija umiejętność komunikacji wizualnej poprzez opakowanie produktu. Uczy zarówno artystycznych zasad, jak i prawnych oraz technicznych.
Grafika ilustracyjna - kurs rozwija umiejętność samodzielnego tworzenia ilustracji (np. technicznych lub medycznych) oraz zasad ich stosowania w różnego typu publikacjach.
System identyfikacji wizualnej - w ramach kursu Studenci będą samodzielnie tworzyć logotypy i towarzyszące im systemy identyfikacji (Identity book).
Infografika - kurs uczy zasad tworzenia zarówno podstawowych form infografiki (m.in. wykresy, schematy, mapy), jak i bardziej rozbudowanych, stosowanych często jako forma reklamy komercyjnej lub społecznej.
Projektowanie graficzne - studenci będą opracowywać różne formy grafiki użytkowej zgodne z otrzymanymi założeniami. Będzie to praca zarówno z prawdziwymi briefami kreatywnymi, jak i księgami CI (Corporate Identity).
Przygotowanie do druku - kurs będzie realizowany przez fachowców zrzeszonych w Małopolskim Klastrze Poligraficznym. Obejmie wizyty w drukarniach oraz warsztaty druku cyfrowego w siedzibie Klastra
MIEJSCA PRACY I STANOWISKA
- agencje reklamowe
- studia projektowe
- wydawnictwa
- drukarnie
- działy marketingu małych i dużych firm
Digital Art
Ścieżka „Digital Art” powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się projektowaniem graficznym, ale z naciskiem na pracę tabletem graficznym i tworzeniu ilustracji cyfrowych.
Z nabytymi na specjalizacji Digital Art w Krakowie umiejętnościami i wiedzą możesz z powodzeniem pracować jako grafik (graphic artist) dla branży gier, ale nie tylko – również jako ilustrator dla branży wydawniczej – czy to w prasie, czy przy projektowaniu książek i innych wielostronicowych publikacji lub publikacji cyfrowych, multimedialnych produktów edukacyjnych, itd. Szeroki zakres przedmiotów umożliwi Ci zawodową specjalizację w wybranej dziedzinie.
ATUTY ŚCIEŻKI
- unikatowa, jedyna taka w Polsce specjalność, szczególnie dla miłośników gier
- nauczysz się specjalistycznego oprogramowania - 2D (Adobe) i 3D (Autodesk 3ds Max), a kursy Character Design i Matte Painting uczynią Cię artystą digital painting
- dzięki praktycznym warsztatom w muzeach i obiektach historycznych będziesz potrafił/a stworzyć wiarygodną scenografię i kostiumy do gier
WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI
Projektowanie postaci - koncepcja, ubiór, wyposażenie. A przy okazji nauka anatomii. Photoshop.
Kompozycja i budowa sceny - architektura, wnętrza lub pejzaże, światło, kolor, nastrój. A przy okazji podstawy budowy sceny w 3D. Photoshop i 3DStudio MAX.
Styloznawstwo - wiedza o modzie, broni, designie i architekturze przez wieki.
Wprowadzenie do 3D - Podstawy pracy w 3D w uznanym i wszechstronnym programie 3d Studio MAX, projektowanie otoczenia bezpośrednio w silniku Unreal Engine oraz podstawy rzeźby w 3D.
Narracja obrazem - jak opowiedzieć historię bez tekstu, przy okazji poważna wiedza o sztuce komiksu i grach.
Warsztat cyfrowego artysty - skróty i tricki, aby pracować efektywnie i szybko w Photoshopie i nie tylko. Plus nowości software owe i hardware owe dla artystów.
Wprowadzenie do zawodu - poznaj specyfikę swojego przyszłego zawodu w wykładach zawodowców - uznanych artystów (i nie tylko) z branży gier i ilustracji.
MIEJSCA PRACY I STANOWISKA
- studia gier oraz aplikacji
- studia animacji oraz agencje reklamowe
- wydawnictwa publikacji ilustrowanych (prasa, książki, gry planszowe)
Multimedia i grafika interaktywna
Ścieżka Multimedia i grafika interaktywna powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się głównie projektowaniem dla nowych mediów.
Szeroki zakres przedmiotów umożliwi Ci dalszą zawodową specjalizację w wybranej dziedzinie. Dużą grupę przedmiotów stanowią kursy obsługi specjalistycznego oprogramowania. Oprócz programów wspólnych dla obu specjalności (Adobe: Illustrator, Photoshop, After Effects) poznasz obsługę innych często używanych programów do tworzenia stron www, animacji, dźwięku i interakcji. Największy nacisk położony będzie na kształcenie umiejętności projektowania zorientowanego na użytkownika.
ATUTY ŚCIEŻKI
- weźmiesz udział w zajęciach warsztatowych ze specjalistami z branży multimediów
- poznasz specjalistyczne oprogramowania do tworzenia filmu i animacji i nauczysz się posługiwać takimi narzędziami, jak m. in. Adobe After Effects, Adobe Premiere oraz Blender
- nauczysz się projektowania stron www i zasad rządzących User Experience (UX)
WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI
Obsługa Adobe Premier
Obsługa Adobe Flash
Obsługa Adobe Dreamweaver - zestaw 3 kursów oprogramowania niezbędnego dla projektanta multimediów.
Projektowanie serwisów www - warsztaty obejmują zagadnienia od UX do technicznych specyfikacji. Praca w Adobe Dreamweaver.
Pracownia filmu i animacji - kurs wprowadzający w zagadnienia tworzenia animacji i rozwijający umiejętności montażu filmów.
Pracownia dźwięku - kurs omawia zarówno znaczenie i możliwości stosowania dźwięku w przekazie multimedialnym, jak i źródła oraz możliwości korzystania z darmowych nagrań, a także sam proces nagrywania oraz synchronizacji dźwięku z obrazem.
Tworzenie multimedialnego przekazu reklamowego - warsztaty tworzenia reklam multimedialnych przeznaczonych do publikacji w internecie oraz przestrzeni publicznej. Praca w wielu programach, m.in. w Adobe Photoshop i After Affects.
Projektowanie interfejsu - kurs skupia się głównie za zagadnieniach UX (User Experience) w zastosowaniu do projektowania różnorodnych aplikacji (m.in. aplikacje mobilne, gry, e-commerce).
MIEJSCA PRACY I STANOWISKA
- agencje interaktywne i multimedialne
- działy multimediów w studiach projektowych i agencjach reklamowych
- producenci gier oraz aplikacji
- działy marketingu dużych firm
User Experience - psychologia projektowania
Wyższa Szkoła Europejska jako pierwsza w Polsce oferuje 3-letnią ścieżkę User Experience (UX). To nowoczesna, interdyscyplinarna specjalność, która kształci w zakresie projektowania doświadczeń użytkowników, łączy wiedzę z zakresu psychologii, designu i skutecznej komunikacji.
Specjalista User Experience to praca przyszłości, która oprócz wysokich zarobków da Ci niezwykle szerokie perspektywy rozwoju zawodowego na całym świecie!
ATUTY ŚCIEŻKI
- zdobędziesz nowoczesny zawód, który gwarantuje wysokie zarobki i satysfakcję z pracy
- poznasz zasady projektowania informacji, interfejsów i innych obiektów interaktywnych
- nauczysz się jak badać, analizować i rozumieć potrzeby użytkowników, wykorzystując specjalistyczne oprogramowania m. in. Axure i Adobe XD
WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI
W trakcie studiów licencjackich program nauczania podzielony jest na 4 praktyczne bloki tematyczne, w ramach których zdobędziesz praktyczną wiedzę z zakresu UX pod okiem specjalistów i mentorów:
Explore
- Wprowadzenie do User Experience
- UX w organizacji
- User Centered Design
- Tworzenie person i map empatii
- Customer Journey Map
- Design Thinking
- Business Model Canvas
- Heurystyki
- Przegląd i omówienie narzędzi UX
- Wprowadzenie do accessibility
- Nauka narzędzi projektowych: Adobe XD, Axure
Research & Test
- Wprowadzenie do metodologii badań UX
- Planowanie i strategia badań
- Jakościowe metody badawcze i analiza danych
- Ilościowe metody badawcze
- Narzędzia analityczne
- Narzędzia badawcze
- Wizualizacja danych
- Raportowanie
Design & Prototype
- Wstęp do projektowania
- Analiza i planowanie
- Visual Thinking
- Psychologiczne aspekty projektowania
- Architektura informacji
- Modelowanie i prototypowanie
- Podstawy projektowania UI
- Paper prototyping
- Web prototyping
- Mobile prototyping
- Internet of Things
- UX Writing
Principles
- Praca grupowa
- Komunikacja
- Zarządzanie projektami
- Zwinne metodyki pracy (Agile)
- Sztuka prezentacji
- Storytelling
- Autoprezentacja
MIEJSCA PRACY I STANOWISKA
Projektant UX jest odpowiedzialny za tworzenie użytecznych i przyjaznych rozwiązań interaktywnych. Dba o satysfakcję użytkownika, jednocześnie koncentrując się na realizacji celów biznesowych produktu. Jest to osoba, która łączy wiedzę o technologii i designie z wiedzą psychologiczną:
- projektuje interakcję pomiędzy produktem a użytkownikiem,
- dba o jakość projektowanego produktu,
- pomaga w zdefiniowaniu i osiągnięciu celów produktu,
- projektuje architekturę informacji,
- projektuje komunikację z użytkownikiem,
- tworzy prototypy o różnym stopniu zaawansowania (low fidelity - high fidelity),
- projektuje ścieżkę użytkownika (user flow),
- jest gwarantem poprawnej komunikacji pomiędzy członkami grup projektowych,
- współpracuje ze specjalistami z innych dziedzin.
Jako absolwent/ka User Experience znajdziesz zatrudnienie m.in. w:
- firmach technologicznych,
- agencjach badawczych,
- software house ach oraz firmach konsultingowych.
MASZ PYTANIA?
ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
tel.: 12 683 24 04 (07)
e-mail: rekrutacja@wse.krakow.pl
Powiązane kierunki
SKANDYNAWISTYKA: STUDIA FILOLOGICZNO-BIZNESOWE
Nie tylko dla miłośników kultury Skandynawii, ale też dla wszystkich zafascynowanych skandynawskim modelem biznesu – wybierz Skandynawistykę w Wyższej Szkole Europejskiej i studiuj kierunek, którego nie znajdziesz na żadnej innej uczelni!
czytaj dalejGAME DESIGN - wybierz studia w Krakowie, które tworzą przyszłość!
Branża gier cyfrowych, jako jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi przemysłu rozrywkowego, nieustannie poddawana jest zmianom i przekształceniom. Dzięki połączeniu praktycznych zajęć z zakresu projektowania gier cyfrowych z międzydyscyplinarnymi przedmiotami, dającymi studentom nie tylko dodatkową wiedzę ale i kontekst kulturowy tworzenia gier, Game Design w WSE wychodzi naprzeciw wszystkim tym zmianom.
czytaj dalej