GRAFOLOGIA PEDAGOGICZNA
KURS W INSTYTUCIE PSYCHOLOGII STSOWANEJ
Wykorzystanie psychologii pisma i psychologii rysunku w diagnozowaniu problemów i deficytów ucznia
Cele szczegółowe:
Po ukończeniu formy uczestnik powinien:
- znać metodologię psychologicznego diagnozowania osobowości ucznia na podstawie analizy pisma i rysunków
- potrafić dokonywać grafologicznej analizy pisma
- potrafić diagnozować problemy ucznia i znajdować ich przyczyny na podstawie analizy pisma i rysunków ucznia
- rozpoznawać w piśmie i rysunkach ucznia agresję, skłonność do przemocy i okrucieństwa, problemy interpersonalne i komunikacyjne oraz zaniżoną samoocenę
- rozpoznawać relacje w rodzinie ucznia,
- rozpoznawać w piśmie i rysunkach depresję, przygnębienie oraz traumy
- rozpoznawać w piśmie ucznia nerwicę, uzależnienie od narkotyków i alkoholu, choroby neurologiczne i zaburzenia psychiczne
Powiązane artykuły
KURS HIPNOTERAPII
Hipnoza działa na większość chorób o podłożu psychosomatycznym, począwszy od redukcji stresu przez zwiększenie poczucia własnej wartości, stresy, nerwice, zaburzenia koncentracji i uwagi, stany depresyjne i bólowe, a także walkę z nałogami (również z otyłością). Dobrze sprawdza się także w wypadku alergii, astmy, problemów laryngologicznych.
czytaj dalej