Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze
ZAPRASZA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Animacja i upowszechnianie kultury
Celem studiów jest podniesienie kwalifikacji pracowników miejskich i wiejskich domów kultury, głównie Karkonoszy i Kotliny Jeleniogórskiej. Studia adresowane są także do tych osób, które chcą zagadnieniami uprawiania kultury zająć się zawodowo ale też dla tych, które chcą nauczyć się pryncypiów kreatywnej samorealizacji. Proponowany tryb i model „otwarty” struktury wykładów pozwolić ma w przyszłości na samodzielne dokonanie transkrypcji na inny obszar np. kraju i inny teren zainteresowań, oczywiście taki, w którym integracja turystyki, sportu, rekreacji i kultury zajmuje poczesne miejsce.
W wyniku seminaryjnego trybu działań poznawczych studentów, ma powstać bardzo szczegółowa „mapa” potencjału Kotliny Jeleniogórskiej w tytułowym zakresie - to poza dydaktyczny cel tych studiów. Mapa owa pozwoli na podejmowanie działań zintegrowanych zarówno tematycznie, dziedzinowo jak nawiązywanie ścisłej współpracy pomiędzy lokalnymi ośrodkami kultury a profesjonalnymi jej centrami. Może pozwolić więc też na lepsze wykorzystanie istniejącego potencjału, dając szanse na specyficzne zintegrowanie społeczności.
Kolejnym ważnym społecznie aspektem proponowanego studium podyplomowego jest wdrożenie ich studentów - animatorów kultury w tryb działań samorealizacyjnych, a przez to empiryczne poznanie specyfiki tego procesu nie tylko w celu samorozwoju ale także wdrażania go, w pełne twórczych amatorów środowisko. Z kolei nabycie lub weryfikacja posiadanej wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii i pedagogiki twórczości, pryncypiów socjologii kreatywnych działań grupowych, pozwoli na delikatne kierunkowanie gustów w odniesieniu do sposobu spędzania czasu wolnego przez bogacącą się klasę średnią, która tu mieszka, ale i tę która tu przyjeżdża na wypoczynek.
Organizowanie wszczynających zainteresowania imprez wymaga poznania pryncypiów funkcjonowania menadżerskiego, stąd przedmiot ten jest kontynuowany przez cały kurs w wymiarze 2 godzin, podczas każdej sesji.
Wzbudzenie i pogłębienie rozwoju dyspozycji twórczych; próby celowego transferu koncepcji z dziedziny twórczość do dziedziny działań w zakresie własnej profesji może zaowocować wykreowaniem grupy ludzi admiratorów samorealizacji a w sferze zawodowej kompetentnych do uprawiania zawodu animatora kultury.
Studia podyplomowe są przeznaczone zarówno dla osób czynnych zawodowo pracowników sfery kultury jak i amatorów tej sfery życia społecznego.
Czas trwania jednej edycji studiów podyplomowych: 2 semestry.
Zajęcia odbywać się będą raz w miesiącu w piątek od godz. 16:00 do 21:00, sobotę oraz w niedzielę.
Koszt studiów: : zobacz za 1. semestr.
Budowanie marki i e-promocja
Studia podyplomowe są przeznaczone zarówno dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców, jak i dla wszystkich zatrudnionych, którzy chcą rozwinąć swoje kompetencje w zakresie budowania marki, promowania działalności organizacji, wykorzystywania najnowszych technologii do promowania działalności a także uzyskać kwalifikacje niezbędne w pracy na stanowiskach specjalistów ds. komunikacji i promocji.
Studia przeznaczone są także dla osób, które chcą zająć się kompleksową obsługą komunikacji w 3 sektorach gospodarki: biznesie, samorządach i organizacjach pozarządowych, zamierzają prowadzić działalność gospodarczą lub już działają aktywnie na rynku i chcą nabyć konkretnych i praktycznych umiejętności, pozwalających im się lepiej promować, z wykorzystaniem najnowszych technologii.
Słuchacze realizują program w ciągu 9 miesięcy. Planowane są spotkania raz w miesiącu, w układzie dwudniowych sesji. Planowana liczba 196 godzin zajęć dydaktycznych. Forma zaliczenia studiów odbywa się na podstawie praktycznego projektu zaliczeniowego.
W ramach programu merytorycznego prezentowanych studiów podyplomowych uczestnicy pozyskają wiedzę, umiejętności i kompetencje w następującym zakresie:
- Znajomość podstaw marketingu
- Skuteczne budowanie marki z wykorzystaniem narzędzi komunikacji marketingowej, w tym najnowszych technologii
- Budowanie relacji z klientem w sieci
- Zarządzanie zespołem i przywództwo
- Podstawy negocjacji biznesowych
- Znajomość zasad pisania efektywnych tekstów perswazyjnych (promocyjnych, opisów projektów na potrzeby instytucji przyznających dotacje)
- Organizacja i skuteczne wykorzystanie eventów, takich jak targi, sympozja, konferencje, koncerty, konkursy itd.
- Poznanie roli eventów w promowaniu działalności
- Podstawy grafiki komputerowej
- Umiejętność współpracy z mediami i wykorzystania mediów do swoich biznesowych celów
- Planowanie kampanii reklamowej w mediach społecznościowych.
Uczestnik studiów podyplomowych nabywa w szczególności umiejętności praktyczne. Słuchacze na zaliczenie przygotowują indywidualny plan strategii komunikacji dla wybranej organizacji. Po zakończeniu kształcenia absolwent ma wiedzę z zakresu skutecznego wykorzystania narzędzi komunikacji do promowania działalności organizacji.
Zajęcia będą odbywały się w nowoczesnych salach dydaktycznych, pracowni komputerowej oraz studiu radiowym i telewizyjnym.
Koszt studiów: zobacz za 1. semestr. Studia trwają dwa semestry.
inne kierunki podyplomowe:
- Fizjoterapia i opieka w geriatrii
- Język niemiecki w kontaktach biznesowych i turystycznych
- Język niemiecki w turystyce i kulturze - NOWOŚĆ
- Kwalifikacje pedagogiczne
- Muzyka i rytmika w edukacji przedszkolnej
- Odnowa biologiczna
- Rewalidacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Socjoterapia z terapią pedagogiczną
- Terapia pedagogiczna z arteterapią
Informacje pod nr tel. 75 64 53 300 lub na rektorat@kpswjg.pl
Kursy:
- Instruktor Rekreacji Ruchowej
- Kursy językowe
- Kwalifikowana pierwsza pomoc
- Masaż kosmetyczny twarzy ANTY AGING
- Trener personalny
- Wychowawca kolonijny
- Zarządzanie wizerunkiem osobistym