KUPUJĘ, BO NIE MOGĘ PRZESTAĆ. O UZALEŻNIENIU OD ZAKUPÓW
Przed świętami wielu osobom udziela się zakupowe szaleństwo.
Sklepy zachęcają klientów akcjami takimi jak Black Friday. O tym, jak nie wpaść w pułapkę wszechobecnego konsumpcjonizmu i ustrzec się przed impulsywnymi i kompulsywnymi zakupami opowiadał dr Jacek Buczny, psycholog z Uniwersytetu SWPS
Przyjemność kupowania wiąże się z wizją konsumenckiej wolności. Możliwość wyboru i zwiększanie liczby posiadanych rzeczy jest zasadniczym elementem motywacji konsumentów. Zakupy mogą zatem zaspokajać podstawową ludzką motywację – potrzebę autonomii. Czy jest to podstawowy czynnik, który prowadzi do uzależnienia od kupowania? Kto jest najbardziej podatny na to uzależnienie? Czy problem nasila się w okresie przedświątecznym?
Więcej o problemie impulsywnych i kompulsywnych zakupów w wykładzie dr Jacka Bucznego:
Powiązane artykuły
I MIEJSCE WYDZIAŁU PRAWA SWPS W RANKINGU RZECZPOSPOLITEJ
W VIII edycji Rankingu Wydziałów Prawa dziennika "Rzeczpospolita" z 2019 roku studia prawnicze prowadzone w Szkole Prawa na Uniwersytecie SWPS w Warszawie zajęły 1. miejsce wśród wszystkich niepublicznych szkół wyższych.
czytaj dalejIdealny prezent na święta
Wolimy dawać prezenty czy je otrzymywać? Czy istnieje prezent uniwersalny odpowiedni dla każdego? O naszych problemach, wyborach i motywacjach związanych z obdarowywaniem bliskich mówi dr Ewa Jarczewska - Gerc, psycholog z Uniwersytetu SWPS.
czytaj dalej7. EDYCJA KAMPANII „TWARZE DEPRESJI
Indie – 56 milionów, Chiny – 54 miliony, Stany Zjednoczone – 17 milionów, Polska – 2 miliony. Na świecie z depresją zmaga się aż 350 milionów ludzi. By uświadomić globalną skalę problemu z okazji Europejskiego Dnia Walki z Depresją rusza 7. edycja kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”.
czytaj dalej