MAPPING 3D
INTENSYWNY KURS
Studentów i praktyków architektury, architektury krajobrazu, budownictwa pragnących poznać nowe techniki wizualizacji 3D;
Wszystkich entuzjastów wykorzystywania technik multimedialnych do kreacji wielkoformatowych obrazów (widowisk) przestrzennych na budynkach i innych obiektach architektonicznych;
Osób zainteresowanych sztuką światła i wykorzystaniem nowatorskich technik multimedialnych w tworzeniu dynamicznych i interaktywnych iluminacji architektonicznych.
Zapoznanie uczestników z mało znaną w Polsce techniką mappingu, czyli sztuką trójwymiarowej iluminacji obiektów;
Pokazanie związków mappingu z architekturą jako sposobu tworzenia atrakcyjnego widowiska ujętego w ramach architektury oraz granic wykorzystania tej techniki do popularyzacji architektury i zastosowań komercyjnych;
Nabycie praktycznych umiejętności samodzielnego prowadzenia projektu powiązanego z wykorzystaniem techniki mappingu 3D (stworzenie modelu, przygotowanie oraz wyświetlenie animacji na obiekcie);
Zdobycie nowych umiejętności graficzno-animacyjnych, które pozwala uczestnikom na uczestnictwo w dalszych projektach i konkursach.
Zajęcia zostaną podzielone na cześć teoretyczną oraz praktyczną. Podczas części teoretycznej planowany są następujące zagadnienia:
- przegląd założeń oraz najciekawszych przykładów projekcji mappingu;
- omówienie kolejnych etapów przygotowania projektu (od scenariusza i wyboru zaplecza technicznego, do wyświetlenia gotowej animacji na obiektach);
- przegląd technik oraz programów służących do przygotowania animacji;
- wprowadzenie do interaktywnych metod projekcji.
W części praktycznej, studenci w poszczególnych grupach projektowych realizują projekt stworzenia projekcji multimedialnej na wybranym obiekcie (bryły geometryczne lub makieta architektoniczna). Planowane jest zapoznanie uczestników z różnymi metodami tworzenia animacji mappingowej, zakończone wyświetleniem prac uczestników oraz rejestracją poszczególnych projektów. Na koniec przewidziane jest krótkie wprowadzenie do interaktywnych metod sterowania projekcjami mappingowymi.
Część teoretyczna (12h)
- Wprowadzenie teoretyczne (historia projekcji wielkoformatowych, najciekawsze przykłady, rodzaje projekcji);
- Etapy pracy nad projektem mappingu (budżet, scenariusz, scenopis, animacja, projektory);
- Hardware (projektory, omówienie etapów technicznych przygotowania projekcji);
- Software (przegląd i omówienie oprogramowania służącego do przygotowania animacji);
- Interakcja (przegląd i omówienie najpopularniejszych interfejsów).
Część praktyczna (20h)
- Przygotowanie projektów(podział na grupy projektowe),
- Stworzenie maski mapowanego obiektu (przygotowanie zaplecza technicznego do dalszej pracy nad animacją),
- Praca nad animacjami (planowane poznanie interfejsu oraz podstawowych funkcji w programie After Effects wraz z pluginami) ,
- Montaż i udźwiękowienie projektów (przygotowanie projektu w programie Adobe Premiere),
- Rejestracja i wprowadzenie elementu interaktywnego (sterowanie projekcją poprzez proste elementy interaktywne).
Powiązane artykuły
Zapraszamy na Dzień Otwarty ONLINE w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie!
11 lipca 2024 roku o godzinie 15:00
czytaj dalejNowa specjalność w WSEiZ - Cyberbezpieczeństwo!
Cyberbezpieczeństwo – to nowa specjalność utworzona na kierunku Informatyka, studia na tej specjalności można podjąć już od października 2023 r.!
czytaj dalejWyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie ZAPRASZA
Wystartowała rekrutacja na studia w WSEiZ na rok akademicki 23/24!
czytaj dalej