Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

Masaż w rehabilitacji i odnowie biologicznej

Studia podyplomowe w Wyższej Szkole Edukacji i Terapii w Szczecinie

Adresaci studiów

Oferta skierowana jest do absolwentów: fizjoterapii, farmacji, pielęgniarstwa, położnictwa, analityki medycznej, dietetyki ratownictwa medycznego, kosmetologii, medycyny, stomatologii, wychowania fizycznego.

Cele i zakres merytoryczny 

Główny nacisk w programie studiów położony został na zdobycie umiejętności praktycznych, niezbędnych w skutecznej rehabilitacji i odnowie biologicznej. Dzięki dużej ilości zajęć praktycznych, uczestnicy studiów nabędą umiejętności wykonywania masażu klasycznego, sportowego, kosmetycznego, limfatycznego, głębokiego i segmentarnego.

Dodatkowe kompetencje słuchaczy po ukończeniu studiów to: umiejętność zastosowania wybranych metod fizykoterapeutycznych i kinezyterapeutycznych, stosowania technik relaksacji oraz wiedza na temat żywienia i suplementacji w procesie rehabilitacji, a także podstawowe informacje z zakresu psychologii i komunikacji interpersonalnej, niezbędne do zrozumienia potrzeb i profesjonalnego podejścia do pacjenta/klienta.

Certyfikaty w ramach studiów podyplomowych ( BEZ DODATKOWYCH OPŁAT )

certyfikat ukończenia kursu: Masaż głęboki z elementami terapii manualnej

certyfikat ukończenia kursu: Manualny drenaż limfatyczny

Program studiów

  • Wybrane zagadnienia z anatomii człowieka – 15h
  • Wybrane zagadnienia z fizjologii z elementami fizjologii wysiłku fizycznego – 10h
  • Wybrane zagadnienia z patologii ogólnej – 10h
  • Warunki i higiena masażu – 5h
  • Podstawy ortopedii i traumatologii – 10h
  • Psychologiczne podstawy rehabilitacji i odnowy biologicznej – 10h
  • Metodyka i technika masażu – 20h
  • Praktyka masażu (klasycznego, sportowego, kosmetycznego, limfatycznego, głębokiego, segmentarnego i gorącymi kamieniami)– 150h
  • Taping w rehabilitacji i odnowie biologicznej – 10h
  • Teoria odnowy biologicznej – 10h
  • Żywienie i suplementacja – 10h
  • Wellness & SPA – 10h
  • Komunikacja interpersonalna – 5h
  • Metody fizjoterapeutyczne wspierające masaż: fizykoterapia – 15h
  • Metody fizjoterapeutyczne wspierające masaż: kinezyterapia – 15h
  • Techniki relaksacji – 10h

Łącznie: 315 godzin, w tym: 115 godzin wykładów i 200 godzin ćwiczeń

Czas trwania studiów

Studia trwają 2 semestry;  w systemie niestacjonarnym;  zjazdy sobota – niedziela

Główne efekty kształcenia w zakresie

 wiedzy:

  • Potrafi opisać budowę i funkcjonowanie układu mięśniowo-szkieletowego człowieka oraz zmiany patofizjologiczne zachodzące w tym układzie,
  • Opisuje budowę i procesy fizjologiczne zachodzące w poszczególnych narządach  układu krążenia, oddechowego, hormonalnego i nerwowego,
  • Wymienia i charakteryzuje składniki odżywcze wykorzystywane w postępowaniu dietetycznym w rehabilitacji i odnowie biologicznej,
  • Potrafi wymienić i opisać patologię schorzeń poszczególnych układów wewnętrznych człowieka oraz rodzaje obrażeń ciała  w stopniu niezbędnym do planowania procesu usprawniania,
  • Potrafi opisać środowiskowe czynniki patologiczne wpływające na przebieg rehabilitacji i odnowy biologicznej,
  • Wymienia i charakteryzuje warunki sanitarno –higieniczne oraz zasady BHP jakie muszą panować w gabinecie masażu,
  • Wykazuje wiedzę z zakresu opisu i interpretacji podstawowych jednostek i zespołów chorobowych z zakresu chorób ortopedycznych, reumatoidalnych i traumatologicznych,
  • Wyjaśnia i uzasadnia znaczenie wiedzy z psychologii w procesie rehabilitacji osób chorych i niepełnosprawnych,
  • Potrafi wymienić i opisać rodzaje oraz wyjaśnić mechanizm działania zabiegów stosowanych w rehabilitacji i odnowie biologicznej,
  • Potrafi scharakteryzować wskazania i przeciwwskazania do wykonywania zabiegów stosowanych w rehabilitacji i odnowie biologicznej,
  • Wymienia i opisuje podstawowe pojęcia związane z odnową biologiczną, zdrowiem i chorobą,
  • Potrafi scharakteryzować podstawowe ośrodki zdrowia uczestniczące w procesie rehabilitacji i odnowy biologicznej,
  • Wyjaśnia psychologiczne podstawy skutecznej komunikacji interpersonalnej i terapeutycznej,
  • Potrafi dobrać odpowiednie zabiegi/techniki i przedstawić ich schemat w zależności od potrzeb pacjenta/klienta,
  • Wymienia, klasyfikuje i dobiera elementy zaopatrzenia ortopedycznego w zależności od potrzeb pacjenta ortopedycznego i po urazach.

umiejętności:

  • Potrafi zaplanować i przeprowadzić ćwiczenia ruchowe stosowane w procesie usprawniania chorych i odnowie biologicznej,
  • Potrafi dobrać i przeprowadzić właściwy rodzaj masażu w zależności od potrzeb pacjenta/klienta,
  • Potrafi właściwie dobierać zabiegi fizykoterapeutyczne i samodzielnie je przeprowadzić w zależności od potrzeb pacjenta/klienta,
  • Potrafi kontrolować zabieg masażu i metody wspomagające masaż pod kątem ich efektywności i bezpieczeństwa,
  • Potrafi identyfikować potrzeby żywieniowe pacjenta/klienta i zaproponować podstawowe postępowanie dietetyczne w zależności od potrzeb,
  • Potrafi korzystać ze specjalistycznej literatury w celu ustawicznego podnoszenia posiadanej wiedzy i umiejętności,
  • Potrafi przeprowadzić wybrane badania i testy funkcjonalne niezbędne do prawidłowego doboru metod rehabilitacji i odnowy biologicznej,
  • Potrafi wykorzystać w procesie rehabilitacji i odnowy biologicznej techniki manualne,
  • Potrafi prowadzić edukację prozdrowotną i działania profilaktyczne,
  • Potrafi wykorzystać z wiedzy psychologicznej, aktywnie słuchać pacjenta/klienta i prowadzić dialog terapeutyczny,
  • Potrafi założyć i prowadzić dokumentację dotyczącą przebiegu wykonywanych w procesie rehabilitacji i odnowy biologicznej zadań,
  • Potrafi w oparciu o potrzeby pacjenta i zalecenia lekarza właściwie dobrać i zastosować wybrane zabiegi stosowane w rehabilitacji i odnowie biologicznej.

kompetencji społecznych:

  • Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie,
  • Potrafi pracować i współdziałać w grupie, przyjmując w niej różne role,
  • Wykazuje nawyk dbania o właściwą kondycję fizyczną i psychiczną,
  • Posiada umiejętności interpersonalne,
  • Potrafi samodzielnie pracować nad powierzonymi zadaniami,
  • Toleruje postawy i zachowania wynikające z odmiennych uwarunkowań społecznych, kulturowych i wieku,
  • Propaguje i aktywnie kreuje zdrowy styl życia i promocję zdrowia,
  • Potrafi okazać szacunek i zrozumienie dla problemów pacjenta/klienta,
  • Przestrzega zasad etyki zawodowej w realizacji powierzonych zadań,
  • Wykazuje  nawyk przestrzegania przepisów BHP w pracy.



 

Powiązane artykuły

Rehabilitacja dzieci i niemowląt w oparciu o metody neurofizjologiczne i edukacyjne

Studia podyplomowe w Wyższej Szkole Edukacji i Terapii w Szczecinie

czytaj dalej

Edukacja i terapia osób z autyzmem i zespołem Aspergera

Studia podyplomowe w Wyższej Szkole Edukacji i Terapii w Szczecinie

czytaj dalej

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane