Nowy kierunek studiów podyplomowych: ETYKA DLA NAUCZYCIELI
W AKADEMII IGNATIANUM W KRAKOWIE
3 semestry
Liczba godzin zajęć dydaktycznych
415 (godziny kontaktowe wraz z praktykami)
Adresaci studiów podyplomowych
Oferowane przez Instytut Filozofii studia podyplomowe z etyki zaadresowane są do nauczycieli, którzy chcą zdobyć wiedzę, kompetencję i umiejętności potrzebne do nauczania przedmiotu etyka w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
Profil kierunku
Studia kwalifikacyjne
Cel i opis kierunku
Celem oferowanych studiów podyplomowych z etyki wyposażenie nauczycieli w:
- ogólną wiedzę merytoryczną poprzez dostarczenie solidnego kompendium wiedzy w zakresie etyki oraz szczegółowych nauk o moralności uwzględniającego pluralizm epistemologiczny, aksjologiczny i światopoglądowy charakterystyczny dla europejskiego dziedzictwa naukowego i kulturowego w tym obszarze,
- podniesienie ogólnych kwalifikacji zawodowych nauczycieli, umożliwienie zdobycia przygotowania merytorycznego do nauczania w szkole przedmiotu etyka oraz wiedzę i umiejętności dotyczące przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) etyka na danym etapie edukacyjnym,
Unikalny charakter oferowanych studiów podyplomowych polega na ich interdyscyplinarnym charakterze. Proponowane studia umożliwiają - dzięki integracji wiedzy z obszaru filozofii i nauk szczegółowych - bardziej wieloaspektowe i dopasowane do wrażliwości młodego pokolenia, zrozumienie fenomenu moralności. W ten sposób studia uwzględniają rosnące zapotrzebowania kulturowe i światopoglądowe, związane z szybkim rozwojem nauk szczegółowych i biotechnologii. Naukowy obraz świata wpływa na aktualnie dokonujące się przemiany moralności, pogłębia pluralizm aksjologiczny i światopoglądowy, prowadzi do coraz większej polaryzacji stanowisk między różnymi próbami zrozumienia fenomenu moralności.
Sylwetka absolwenta, uzyskane przez absolwenta kwalifikacje
Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne potrzebne do nauczania przedmiotu etyka w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Jest przygotowany do prowadzenia merytorycznych zajęć z różnymi grupami słuchaczy, którzy posiadają odmienne przekonania moralne i światopoglądowe. Może pełnić rolę mentora pomagającego uczniom w podejmowaniu różnych wyborów światopoglądowych z poszanowaniem ich godności i prawa do autonomii. Może pełnić rolę animatora scalającego pod szyldem wspólnych wartości humanistycznych różne grupy wychowanków, wywodzących się z różnych tradycji kulturowych i religijnych. Jest ekspertem, który pokazuje ważne dla kultury i cywilizacji europejskiej wartości, które stanowią spoiwo porządku codziennego życia społecznego. Może pełnić funkcje mediatora społecznego w zakresie diagnozowania i rozwiązywania różnych konfliktów i dylematów moralnych w społecznościach lokalnych.
Studia podyplomowe mają charakter kwalifikacyjny, umożliwiają nauczycielom zdobycie uprawnień do nauczania przedmiotu etyka w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Ocena na dyplomie jest średnią ważoną poszczególnych ocen uzyskanych w trakcie studiów oraz oceny z egzaminu końcowego.
Możliwości zatrudnienia absolwenta
Absolwent może być zatrudniony jako nauczyciel etyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
Liczba godzin praktyk
90 godzin praktyk dydaktyczno-wychowawczych
Powiązane artykuły
Zapraszamy na studia I i II stopnia na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie.
Nabór uzupełniający wystartował już 20 lipca i potrwa do 17 września.
czytaj dalejUNIWERSYTET IGNATIANUM W KRAKOWIE
Akademia Ignatianum w Krakowie podniesiona do rangi uniwersytetu
czytaj dalej