Polsko-niemiecki warsztat Web Design
Strategic design, komunikacja interkulturowa w reklamie, design thinking – to tylko niektóre z zagadnień poruszanych podczas warsztatów projektowania komunikacji w otoczeniu międzykulturowym dla studentów i młodych naukowców z Polski i Niemiec. Warsztaty Web Design odbędą się w dniach 5-10 sierpnia 2013 roku w Oerlinghausen w Niemczech. Zapisy trwają do 1 lipca 2013 roku.
Uczestnicy warsztatu dowiedzą się, czym jest projektowanie komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji interkulturowej w obszarze reklamy i web designu. Kształtować będą zarówno umiejętności kreatywnego projektowania, jak i kompetencję pracy w zespole międzykulturowym. Metodą wiodącą w ramach warsztatów będzie strategic design, czyli zorientowanie na szeroką diagnozę problemu projektowego.
– Strategic design daje projektantom z jednej strony jasny metodologia pracy projektowej, a z drugiej inną perspektywę patrzenia na projektowanie, jako na proces analizy informacji i wnioskowania. Najważniejszym elementem w tej metodzie jest trafne zdefiniowanie problemu i dopasowanie rozwiązania projektowego do odbiorcy designu tak, żeby mógł w jasny i przystępny sposób z niego korzystać. To różni design od sztuki. Design ma działać, zaś sztuka może wyglądać – mówi Mariusz Wszołek, komunikacjonista z Instytutu Grafiki SWPS Wrocław i współorganizator warsztatów.
Warsztaty Web Design są skierowane do studentów i młodych naukowców z Polski i Niemiec, którzy nie przekroczyli 27 roku życia. Uczestnicy warsztatów nie muszą posiadać kompetencji pracy z programami graficznymi, mało tego, proponowane warsztaty nie wymagają posiadania komputerów.
Termin zgłoszeń upływa z dniem 1 lipca 2013 r. Liczba miejsc jest ograniczona.
Więcej informacji o opłatach i warunkach uczestnictwa na stronie www.swps.pl/wroclaw w zakładce „aktualności”.
Organizatorami warsztatów są Instytut Grafiki SWPS Wrocław, Zakład Projektowania Komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego, Dom Spotkań im. Angelusa Silesiusa oraz HVHS St. Hedwigs-Haus.