Reklama – studia w wielu wymiarach
Badanie rynku i potencjału produktu lub usługi, zapotrzebowania klientów, techniki wpływu społecznego, psychologia reklamy, reguły zachowań konsumenckich, prawo własności intelektualnej i planowanie mediów – między innymi tego nauczą się studenci nowego kierunku Reklama, który powstał we Wrocławiu. Więcej o tym jak się robi i uczy robienia reklamy będzie można się dowiedzieć 4 czerwca w godz. 13.30-18.00 w siedzibie SWPS przy ul. Ostrowskiego 30b.
Kiedy reklama porównawcza jest dozwolona? Jak organizować loterię w ramach promocji? Jak trafić do właściwej grupy odbiorczej? Jak tworzyć skuteczne komunikaty w prasie, a jak w nowych mediach? Jak tworzyć intrygujące kreacje? Na te i inne pytania poznają odpowiedź studenci pierwszego w Polsce samodzielnego i interdyscyplinarnego kierunku Reklama w SWPS Wrocław. To pierwszy kierunek na polskiej uczelni, który dostarczy wiedzy od A do Z na temat tego, jak tworzy się dzisiaj reklamę.
– Amerykańskie programy studiów marketingowych bardzo mocno nasycone są treściami z obszaru nauk społecznych i humanistycznych. Treści te, wraz z wiedzą z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa pozwalają absolwentowi marketingu efektywnie pracować w agencjach reklamowych czy sztabach wyborczych partii politycznych – argumentuje prof. Dariusz Doliński, psycholog społeczny SWPS Wrocław oraz twórca kierunku. – W polskim systemie szkolnictwa wyższego marketing jako kierunek studiów występuje wraz z zarządzaniem albo tylko jako specjalność na kierunkach ekonomicznych – mówi prof. Doliński.
Dzień z reklamą
O tym czym jest reklama, jak się jej uczyć i jak będą wyglądać studia będzie można dowiedzieć się w środę, 4 czerwca podczas Dnia z reklamą. W godz. 13.30-15.00 odbędzie się warsztat „Co ludzie widzą w reklamie?” skierowany do osób zainteresowanych reklamą, marketingiem i psychologią społeczną. – Spojrzymy na przekazy oczami odbiorców najbardziej wymagających, krytycznie nastawionych do świata. Będziemy ich wzrokiem tropić błędy i demaskować prawdziwe informacje – mówi Tomasz Piekot, trener komunikacji interpersonalnej i społecznej, prowadzący warsztat.
Następnie o godz. 16.00 będzie można wziąć udział w konferencji naukowej pt. „Seks
w reklamie – naga broń”, organizowanej przez studentów Koła Psychologii Reklamy. Celem konferencji jest stworzenie możliwości dyskusji o granicy etyki w reklamie, nasyceniu erotyzmem przekazów i źródłach tego trendu w mediach. Na wszystkie wydarzenia wstęp jest wolny.
Naukowcy i praktycy uczą studentów
Wśród kadry nowego kierunku są nie tylko psychologowie i pracownicy agencji reklamowych, ale także specjaliści innych dyscyplin jak np. ekonomiści, językoznawcy i prawnicy. Wśród wykładowców będą m.in.: prof. Jerzy Bralczyk – językoznawca, prof. Wojciech Cwalina – specjalista z zakresu marketingu politycznego, prof. Dariusz Doliński – psycholog społeczny, prof. Jacek Kall – ekonomista, prof. Jerzy Maciuszek – specjalista z zakresu perswazyjnej roli języka, prof. Rafał Ohme – specjalista z zakresu neuromarketingu, prof. Tomasz Zaleśkiewicz – psycholog biznesu oraz znani praktycy reklamy m.in. Dariusz Franckiewicz – Prezes Zarządu Effectica Agencja Reklamowa, Paula Kaliszewicz – domu mediowego OMD, Dariusz Kubuj – strateg firmy Kubuj Strategia, Jacek Pogorzelski – dyrektor zarządzający PrimeCode, Paweł Tkaczyk – specjalista budowania marki, Artur Tomikowski – V&P Agencja Reklamowa, Iza Rudak – prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Marcin Olkowicz – szef działu edukacji Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej.
– Reklama to nie tylko dzieło artysty-plastyka czy pomysłowego copywritera. Żeby reklama była skuteczna, przekaz musi uwzględniać prawidłowości ludzkiej uwagi i pamięci. Trzeba wiedzieć, kiedy łatwiej przekonać ludzi, czy powołując się na emocje czy użyć racjonalnych argumentów. Należy znać potrzeby poszczególnych grup ludzi, do których kierujemy reklamę, wiedzieć jakie mają cele życiowe, marzenia i wartości. To wszystko jest domeną nauk społecznych. Sama ekonomia i umiejętności artystyczne w branży reklamowej nie wystarczą – twierdzi prof. Dariusz Doliński.
Partnerami kierunku są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii.
Więcej informacji na stronie www.swps.pl w zakładce Wrocław.