
Akademia Nauk Stosowanych Gospodarki Krajowej w Kutnie
Rok założenia: 1998 | Rektor: dr Sławomira BiałobłockaStudia I stopnia
Studia I stopnia w Kutnie to trzyletnie studia licencjackie lub też 3,5-letnie studia inżynierskie, które otwierają przed naszymi absolwentami możliwości wykonywania wybranego zawodu. Są solidną podstawą do tego, aby już po ich ukończeniu stać się osobą konkurencyjną na rynku pracy i móc rozpocząć ścieżkę zawodowej kariery. Wysokie wymagania, jakie stawia przed studentami I stopnia nasza kadra dydaktyczna, owocują później świetnymi wynikami w pracy. Dlatego, jeśli faktycznie chcesz nauczyć się zawodu, zapraszamy na studia I stopnia do naszej wyższej uczelni w Kutnie, a następnie do kontynuacji nauki na studiach magisterskich. Każda z tych ścieżek ma mnóstwo zalet i otwiera przed Tobą nowe perspektywy na rynku pracy.
Kierunki studiów licencjackich
Osobom, które planują rozpocząć studia licencjackie, proponujemy naukę na następujących kierunkach:
- psychologia,
- administracja,
- europeistyka,
- pielęgniarstwo,
- ratownictwo medyczne,
- bezpieczeństwo narodowe.
Dlaczego warto skończyć studia licencjackie?
Studia licencjackie to pierwszy krok do uzyskania wykształcenia wyższego. Oferujemy duży wybór kierunków studiów licencjackich zapewniających specjalistyczną wiedzę oraz gwarantujących nabycie szerokich umiejętności, które z pewnością wykorzystasz w pracy zawodowej. Licencjat to podstawa wymagana przez większość pracodawców. Ukończenie studiów licencjackich otwiera więc drzwi do rynku zawodowego. Ponadto może dawać przewagą nad osobami, które nie mają wykształcenia lub są w trakcie studiowania.
Kierunki studiów inżynierskich
Dla kandydatów kierunków studiów inżynierskich przygotowaliśmy następującą ofertę:
- geodezja i kartografia,
- inżynieria środowiska,
- logistyka.
Dlaczego warto skończyć studia inżynierskie?
Studia inżynierskie to studia techniczne, które wymagają dużych zdolności w kierunku przedmiotów ścisłych, a także zdolności logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej oraz zainteresowania techniką. Studia inżynierskie w Kutnie obejmują zagadnienia z zakresu dziedziny nauk inżynieryjno-technicznych. Jest to propozycja dla osób pasjonujących się naukami ścisłymi. Kandydata na studenta powinna cechować dociekliwość oraz umiejętność poszukiwania nowych rozwiązań.
Wnioski o przyjęcie na studia I stopnia
Wniosek o przyjęcie na studia I stopnia można złożyć w dziekanacie konkretnego wydziału lub w wygodnej wersji online. Przechodząc do zakładki poświęconej rekrutacji na studia licencjackie i inżynierskie, znajdziesz przydatne informacje o warunkach przyjęcia na wybrany kierunek studiów oraz wykaz niezbędnych dokumentów, które koniecznie należy dołączyć do wniosku.
Zapraszamy na studia inżynierskie niestacjonarne w Kutnie.
Studia II stopnia
Studia II stopnia w Kutnie dają możliwość uzyskania tytułu magistra, a co za tym idzie szanse na lepsze zarobki i karierę w wybranym zawodzie. Osoby, które pomyślnie ukończyły studia I stopnia, zapraszamy do kontynuowania nauki w naszej szkole wyższej, na studiach magisterskich stacjonarnych i niestacjonarnych. Podejmując studia II stopnia, student uzupełnia swoją wiedzę w interesującym go obszarze. Może wybrać kierunek pokrewny lub taki, którego ukończenie zapewni mu awans. Program nauczania zawiera przedmioty specjalistyczne poszerzające wiedzę i umiejętności w danej dziedzinie. Ukończenie studiów magisterskich świadczy o zaangażowaniu, chęci rozwoju oraz dużej wiedzy danej osoby, co dla przyszłego pracodawcy jest znakiem, że warto inwestować w takiego pracownika.
Kierunki studiów magisterskich w Kutnie
Aktualna oferta naszej szkoły wyższej zawiera pięć kierunków studiów magisterskich, a są to:
- europeistyka,
- pielęgniarstwo,
- geodezja i kartografia,
- inżynieria środowiska,
- administracja.
Co daje tytuł magistra?
Tytuł magistra, który możesz zdobyć, studiując na naszej uczelni w Kutnie, otwiera drogę do awansu zawodowego i jest respektowany w bardzo wielu krajach na całym świecie. Może to być Twój początek do międzynarodowej kariery w wybranej dziedzinie wiedzy. Tytuł magistra może znacznie rozszerzyć Twoje perspektywy zawodowe, a tym samym przyczynić się zdobycia lepiej opłacanej posady zarówno w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju. Osoby posiadające tytuł magistra są lepiej postrzegani jako kandydaci do pracy w międzynarodowych koncernach, a co za tym idzie, łatwiej jest im znaleźć dobrą pracę. A ponieważ trudno mieć pełen wpływ na swoją drogę zawodową, warto zdobyć tytuł magistra dla zabezpieczenia własnej przyszłości.
Jednolite studia magisterskie
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Jednolite studia magisterskie na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna mają na celu profesjonalne przygotowanie studenta do pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej. Realizacja kształcenia na tym kierunku studiów ma za zadanie wprowadzić studenta w złożony proces budowania swojej wizji profesjonalnego działania i stawania się nauczycielem nastawionym na rozwój swoich podmiotowych dyspozycji i narzędzi profesjonalnego przekazywania wiedzy i umiejętności przyszłym uczniom. Jednym z najważniejszych elementów procesu kształcenia, uwzględnionego w niniejszej koncepcji kształcenia, jest potrzeba wypracowania w studencie potrzebę tworzenia kompetencji nauczycielskich i osobistych w trybie ustawicznym.
Nadrzędnym celem kształcenia na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna jest przekazywanie studentom uporządkowanej i podbudowanej teoretycznie wiedzy, obejmującej kluczowe zagadnienia oraz wybrane szczegółowe zagadnienia z zakresu pedagogiki oraz wykształcenie w studencie kompetencji praktycznych, które są adekwatną odpowiedzią na teraźniejsze i przyszłe oczekiwania współczesnej szkoły. Absolwent tych studiów będzie potrafił pracować w dynamicznym i zmiennym otoczeniu, rozumiał w prawidłowy sposób nauczycielską misję rozumianą przez pryzmat tworzenia dzieciom właściwego środowiska rozwoju, dzięki któremu i poprzez które będzie ono doceniało i stosowało wartości moralne i edukacyjne jak szacunek, solidarność, sprawiedliwość czy też ustawiczne i kreatywne uczenie się. Ponadto będzie posiadał pogłębione kompetencje diagnostyczne, będzie potrafił w krytyczny sposób odbierać i analizować przyswajaną wiedzę, będzie ze zrozumieniem potrafił analizować materiały edukacyjne, prawne oraz tworzyć programy edukacyjne przy uwzględnieniu innowacyjnych narzędzia dostosowane do odpowiednich możliwości uczniów i ich potrzeb. Absolwent tego kierunku studiów będzie też inicjatorem, mentorem i kierownikiem działań dziecięcych i uczniowskich przez cały czas realizacji procesu kształcenia oraz nauczycielem krytycznego i twórczego myślenia, które w tak wymagającym i dynamicznie zmieniającym się świecie jest kompetencją niezbędną dla każdego człowieka.
Po ukończeniu 5-letnich studiów na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna absolwent jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych wynikających z roli nauczyciela. Absolwent studiów będzie posiadała wiedzę w zakresie:
- klasycznych i współczesnych teorii rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne oraz potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać;
- filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej oraz potrafi ją odnieść do osobowego, integralnego rozwoju dziecka lub ucznia;
- współczesnych interdyscyplinarnych badań nad dzieciństwem dotyczących zagadnienia dobrostanu dziecka;
- głównych środowisk wychowawczych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących;
- struktury i funkcji systemu edukacji oraz alternatywnych form edukacji: podstawy, cele, organizację oraz funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych wraz z zasadami realizacji edukacji inkluzyjnej;
- potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci lub uczniów w okresie przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, wynikających z opóźnień, zaburzeń lub przyspieszenia rozwoju, oraz uwarunkowanych wpływem czynników środowiskowych i sposobów dostosowywania do nich zadań rozwojowych i edukacyjnych;
- praw dziecka i sposobów ich egzekwowania oraz propagowania w środowisku zarówno przedszkolnym oraz szkolnym (poza przedszkolnym, pozaszkolnym);
- projektowania i prowadzenia działań diagnostycznych, uwzględniających specyfikę funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz ich zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych;
- roli nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów;
- funkcjonowania i dysfunkcji aparatu mowy, słuchu i wzroku oraz prawidłowych nawyków posługiwania się nimi;
- zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, ze szczególnym uwzględnieniem przedszkola i szkoły podstawowej;
- metodyki wykonywania zadań normy, procedury i dobre praktyki stosowane w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej;
- terminologii w języku obcym umożliwiającej komunikację w środowisku zawodowym;
- innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy;
- metodologii badań naukowych stosowanych w dziedzinie nauk społecznych;
- zasad i norm etycznych projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki przedszkolnej, szkolnej i alternatywnej;
- ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego;
- zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, ze szczególnym uwzględnieniem przedszkola i szkoły podstawowej, zasad udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna.
W obszarze umiejętności absolwent będzie potrafił:
⦁ dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogicznej i psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów;
⦁ wykorzystywać w codziennej praktyce edukacyjnej różnorodne sposoby organizowania środowiska uczenia się i nauczania, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci lub uczniów;
⦁ dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia;
⦁ wykorzystywać technologię informacyjno-komunikacyjną w realizacji zadań dydaktycznych;
⦁ rozwijać kompetencje kluczowe dzieci lub uczniów, w szczególności kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów;
⦁ tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące dzieci lub uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i uczenia się;
⦁ wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania dzieci lub uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem;
⦁ efektywnie pracować w środowiskach zróżnicowanych pod względem kulturowym oraz z dziećmi z doświadczeniem migracyjnym;
⦁ odpowiedzialnie organizować pracę pozaszkolną dziecka lub ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku;
⦁ skutecznie wykorzystywać w pracy z dzieckiem lub uczniem informacje uzyskane na jego temat od specjalistów;
⦁ poprawnie posługiwać się językiem ojczystym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi własnej, dzieci lub uczniów;
⦁ posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią;
⦁ rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Absolwent będzie posiadał kompetencje umożliwiające pracę opiekuńczą, wychowawczą i edukacyjną w przedszkolu i w klasach I-III szkoły podstawowej obejmujące:
- merytoryczne i praktyczne przygotowanie nauczyciela do prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
- warsztat pedagogiczny na temat podstaw teoretycznych oraz praktycznych edukacji
- formułowania celów działania edukacyjnego, stosowania innowacyjnych metod aktywizujących, podstaw opracowywania programów edukacyjnych i terapeutycznych;
- wiedzę na temat procedur postępowania diagnostyczno-terapeutycznego oraz metod diagnozowania pedagogicznego;
- umiejętności organizacyjne;
- znajomość problematyki związanej z nowatorstwem pedagogicznym oraz aktualnymi zmianami w systemie oświaty.
Ponadto absolwent będzie dysponował kompetencjami uprawniającymi go do formowania właściwych zachowań i postaw dzieci lub uczniów, w tym wobec kultury i sztuki, odkrywania i rozwijania predyspozycji i uzdolnień dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, kształtowania u dzieci pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijania aktywności i samodzielności poznawczej, kształtowania systemu wartości i postaw etycznych dzieci oraz rozwijania poczucia przynależności społecznej, projektowania działań zmierzających do rozwoju przedszkola lub szkoły oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucji, rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i regionalnego oraz ich wpływu na funkcjonowanie dzieci lub uczniów.
Z kolei zaś w zakresie kompetencji społecznych będzie rozumiał potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych, jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy placówek edukacyjnych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy oraz inicjowania współpracy ze środowiskiem przedszkolnym, szkolnym, lokalnym i regionalnym.
Absolwent studiów na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna uzyska przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej (klasy I-III szkoły podstawowej) i może być zatrudniony na stanowiskach:
- przedszkolach,
- punktach i oddziałach przedszkolnych,
- w klasach I – III szkoły podstawowej (z uwzględnieniem modelu edukacji zintegrowanej),
- w tym również w przedszkolach i szkołach podstawowych z oddziałami/klasami integracyjnymi oraz w ramach realizacji idei edukacji włączającej.
Studia na kierunku Psychologia
Jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia mają na celu profesjonalne przygotowanie studenta do pracy w zawodzie psychologa. Uczelnia zakłada kształcenie na kierunku „Psychologia” elit społecznych, bardzo dobrze przygotowanych do realizacji zróżnicowanych zadań zawodowych, zgodnych z wymaganiami rynku pracy, osób charakteryzujących się inicjatywą, twórczym i krytycznym myśleniem, refleksyjnych praktyków, osoby efektywnie odnajdujące się w pracy zawodowej. Koncepcja kształcenia zorientowana jest na wielowymiarowy i wieloaspektowy rozwój człowieka, na jego aktywną obecność w otoczeniu społecznym. Ma charakter interdyscyplinarny, została osadzona w dziedzinie nauk społecznych w dycyplinie psychologia. Koncepcja kształcenia koncentruje się na wiedzy współczesnej, osadzonej w dyscyplinie wiodącej oraz pokrewnych.
Program jednocześnie zorientowany jest praktycznie. Stąd w sferze nauczania dąży się do zapewnienia kształcenia przy wykorzystaniu udziału praktyków, a w sferze badań – do kontaktu z najlepszymi naukowcami, do utrzymywania wysokich standardów naukowych.
Celem kształcenia jest przygotowanie przyszłych psychologów do planowania i organizowania różnych form interwencji psychologicznej podczas rozwiązywania indywidualnych i społecznych problemów. Opracowana koncepcja jest wynikiem współpracy z interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Uwzględnia więc aktualne trendy w rozwoju psychologii, własne doświadczenie i wyniki prowadzonych badań naukowych, sugestie interesariuszy wewnętrznych i współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym, jak również zapotrzebowanie na rynku pracy i jest ściśle powiązana z misją, strategią rozwoju i polityką jakości uczelni. W ramach kierunku uczelnia proponuje dwie specjalności, to jest psychologię kliniczną i psychologię społeczno-wychowawczą.
Specjalność psychologia kliniczna przygotowuje teoretycznie i praktycznie do zawodu psychologa w zakresie zdrowia psychicznego w ujęciu klinicznym. W sferze stosowanej, praktycznej, psychologia kliniczna to wykonywanie zawodu psychologa w służbie zdrowia, co komponuje się z profilem przewidzianym dla wnioskowanego kierunku. W ramach tej specjalności absolwent posiądzie wiedzę w zakresie profilaktyki, diagnostyki i terapii zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania, czyli zaburzeń w regulacji stosunków człowieka z jego otoczeniem. Absolwent tej specjalności będzie potrafił między innymi analizować, diagnozować i interpretować procesy i mechanizmy rządzące zjawiskami psychicznymi i zachowaniami człowieka, diagnozować i realizować terapie wybranych problemów i zaburzeń psychicznych, udzielać profesjonalnego wsparcia psychologicznego w rozwiązywaniu kryzysów życiowych oraz przeciwdziałać zaburzeniom zachowania. Po ukończeniu specjalności perspektywy zawodowe to praca, między innymi, w ośrodkach psychoterapii, poradniach młodzieżowych, rodzinnych, małżeńskich i partnerskich, stowarzyszeniach i fundacjach specjalizujących się we wsparciu zdrowia psychicznego, firmach psychoedukacyjnych i prorozwojowych, w sądownictwie i więziennictwie, przychodniach, klinikach i szpitalach psychiatrycznych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Specjalność psychologia społeczno-wychowawcza koncentruje się wokół psychologii społecznej i psychologii wychowawczej. Absolwent tej specjalności między innymi zna wybrane koncepcje dotyczące funkcjonowania jednostki w relacjach społecznych, opisuje mechanizm agresji i konformizmu oraz prawidłowości poznania społecznego, ma wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich typowych wzorów i zaburzeń, potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii społecznej i wychowawczej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, rozumienie zagadnienia z zakresu psychologii relacji międzyludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem interakcji wychowawczych zachodzących w środowiskach: rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym i potrafi zaprojektować plan interwencji psychologicznej w kontekście wybranych problemów wychowawczych. Dla osób, które ukończyły specjalność psychologia społeczno-wychowawcza perspektywy zawodowe to praca w: placówkach opiekuńczych, wychowawczych i resocjalizacyjnych, poradniach specjalistycznych, ośrodkach socjoterapeutycznych, domach dziecka, ośrodkach adopcyjnych, ośrodkach pomocy społecznej i instytucjach zajmujących się profilaktyką zaburzeń rozwojowych i patologii społecznych, placówkach i projektach edukacyjnych dla dzieci, młodzieży, nauczycieli, rodziców i wychowawców, ośrodkach interwencyjnych, jednostkach samorządów terytorialnych.

Wyższa Szkoła Gospodarki Krajowej w Kutnie powstała w 1998 roku. Jest Uczelnią, która oferuje bardzo wysoki poziom nauczania, potwierdzony wielokrotnie pozytywnymi opiniami Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Zatrudniamy liczne grono profesorów i doktorów habilitowanych, którzy oprócz ogromnej wiedzy posiadają również bogate doświadczenie pedagogiczne.

- Księgowość w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
- Logistyka w zarządzaniu.
- Zarządzanie ochroną zdrowia.
- Zarządzanie przedsiębiorstwem.
- Zarządzanie bezpieczeństem publicznym.
- Zarządzanie bezpieczeństem i higieną pracy.
- Zarządządzanie ośrodkami sportu i rekreacji.
- Zarządządzanie w agrobiznesie, turystyce i hotelarstwie.
I stopień
- Urzędnik europejski.
- Zamówienia publiczne.
- Praca socjalna w Unii Europejskiej.
- Agrobiznes, rynki rolne i fundusze unijne dla rolnictwa.
- Media europejskie i komunikacja społeczna.
- Bezpieczeństwo wewnętrzne państwa w Unii Europejskiej.
- Fundusze europejskie, polityka lokalna i regionalna.
- Transport, spedycja i gospodarka magazynowa w Unii Europejskiej.
- Rynki wschodnie.
- Bezpieczeństwo państwa w Unii Europejskiej.
- Systemy edukacyjne w Unii Europesjkiej.
- Dyplomacja i stosunki międzynarodowe, wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa Unii Europejskiej.
- Zarządzanie przedsiębiorstwem europejskim.
- Finanse międzynarodowe i handel zagraniczny.
- Zarządzanie projektami i funduszami europejskimi.
- Transport, spedycja i gospodarka magazynowa w Unii Europejskiej.
- Administracja europejska, wymiar sprawiedliwości i sprawy wewnętrzne Unii Europejskiej.
- Gerontologia, geragogika i praca socjalna z osobami starszymi w krajach Unii Europejskiej.
- Profilaktyka uzależnień, resocjalizacja i penitencjarystyka w krajach Unii Europejskiej.

- Ochrona osób i mienia.
- Administracja publiczna.
- Administracja oświatowa.
- Administracja gospodarcza.
- Administracja elektroniczna.
- Administracja w służbie zdrowia.
- Bezpieczeństwo i porządek publiczny.
- Administracja w wymiarze sprawiedliwości.
- Administracja i zarządzanie projektami europejskimi.
- Administracja porządku publiczngo i funkcjonowania Policji.
- Urzędy miast i gmin.
- Starostwa powiatowe.
- Urzędy marszałkowskie.
- Urzędy wojewódzkie.
- Samorządowe jednostki budżetowe.
- Urzędy pracy.
- Kuratoria oświaty.
- Państwowa Inspekcja Pracy.
- Zakłady Ubezpieczeń.
- Działy administracyjne podmiotów gospodarczych.
- szczegółową wiedzę z zakresu pielęgniarstwa,
- ogólną wiedzę z zakresu innych nauk medycznych,
- znajomość regulacji prawnych, norm etycznych i deontologii odnoszących się do wykony-wania zawodu pielęgniarki.
- korzystać z aktualnej wiedzy dla zapewnienia bezpieczeństwa i wysokiego poziomu opieki,
- udzielać świadczeń w zakresie promowania, zachowania zdrowia i zapobiegania chorobom,
- sprawować całościową i zindywidualizowaną opiekę nad pacjentem niepełnosprawnym i umierającym,
- samodzielnie wykonywać zawód, zgodnie z zasadami etyki ogólnej i zawodowej oraz holi-stycznego podejścia do pacjenta, uwzględniającego poszanowanie i respektowanie jego praw,
- organizować pracę własną; nawiązywać współpracę w zespołach opieki zdrowotnej oraz inicjować i wspierać działania społeczności lokalnej na rzecz zdrowia.
- skutecznie i z empatią porozumiewa się z pacjentem,
- posiada świadomość czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta,
- posiada świadomość konieczności permanentnego, ustawicznego kształcenia się.
- samodzielne wykonywanie zawodu zgodnie z zasadami etyki ogólnej i zawodowej oraz holistycznego i
- zindywidualizowanego podejścia do pacjenta, z poszanowaniem i respektowaniem jego praw,
- rozpoznawanie warunków i potrzeb zdrowotnych pacjenta,
- promowanie zdrowia i edukacji zdrowotnej jednostki i grupy społecznej,
- rozpoznawanie problemów pielęgnacyjnych pacjenta,
- planowanie i sprawowanie opieki pielęgnacyjnej nad pacjentem,
- samodzielne udzielanie w określonym zakresie świadczeń zapobiegawczych, diagnosty-cznych, leczniczych i rehabilitacyjnych oraz wykonywanie medycznych czynności ratunkowych,
- podejmowanie współpracy z członkami zespołu terapeutycznego w procesie zapobiegania, diagnozowania,
- terapii, rehabilitacji i pielęgnowania,
- samodzielne orzekanie o rodzaju i zakresie świadczeń opiekuńczo-pielęgnacyjnych,
- organizowanie środowiska opieki szpitalnej i domowej,
- organizowanie i planowanie pracy na własnym stanowisku pracy,
- przygotowanie pacjenta do samoopieki oraz opiekuna do sprawowania opieki nad pacjentem.
- rozwiązywać problemy zawodowe, szczególnie związane z podejmowaniem decyzji w sytuacjach trudnych, wynikających ze specyfiki zadań zawodowych i warunków ich realizacji,
- określać standardy profesjonalnej opieki w każdym wieku i stanie zdrowia pacjenta oraz wdrażać je do praktyki zawodowej,
- prowadzić badania naukowe w zakresie swojej specjalności oraz upowszechniać ich wyniki w celu rozwoju zawodu, wiedzy i praktyki pielęgniarskiej, podnoszenia jakości świadczeń oraz prowadzenia wymiany informacji,
- organizować i nadzorować opiekę pielęgniarską, z uwzględnieniem przyjętych teorii i koncepcjiopieki,
- organizować pracę podwładnych i własną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zabezpieczając interesy pacjentów, pracowników i organizacji,
- wykorzystywać przepisy prawa w działalności zawodowej oraz stosować je w praktyce w zarządzaniu organizacją, jej częścią lub zespołem pracowniczym (pielęgniarek i położnych),
- opracowywać założenia polityki kadrowej oraz planu zatrudnienia personelu odpowiednio do strategii i zapotrzebowania pacjentów na opiekę pielęgniarską,
- opracowywać i wdrażać do praktyki zawodowej narzędzia monitorowania i oceny jakości opieki pielęgniarskiej,
- dokonywać wyboru i stosować określone metody, techniki organizatorskie i techniki zarzą-dzania w badaniu, rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i usprawnianiu pielęgniarstwa,
- dokonywać wyboru optymalnych metod nauczania i uczenia się oraz stosować wybrane z nich, w zależności od specyfiki treści nauczania oraz celu, który należy osiągnąć,
- opracowywać programy edukacji zdrowotnej i realizować je w odniesieniu do wybranego środowiska społecznego, z uwzględnieniem potrzeb społeczności lokalnych.

Pedagogika specjalna
- Logopedia.
- Gerontologia społeczna.
- Resocjalizacja i profilaktyka społeczna.
- Edukacja i regabilitacja osób niepełnosprawnych.
- Zarządzanie ośrodkami i placówkami specjalnymi.
- Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza i hospicyjna.
- Doradztwo personalno - zawodowe dla osób niepełnosprawnych.
- Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Instalacje w budownictwie na kierunku inżynieria środowiska.
- Odnawialne źródła energii.
- Systemy zintegrowane w inżynierii środowiska.

I stopień
- Geoinformatyka.
- Goedezja rolna, leśna i inżynieria majątkowa.
- Geodezja gospodarcza i gospodarka nieruchomościami.
- Geoinformatyka.
- Goedezja rolna, leśna i inżynieria majątkowa.
- Geodezja gospodarcza i gospodarka nieruchomościami.

WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA
- Kierunek - zarządzanie.
- Kierunek - pielęgniarstwo.
- Kierunek - europeistyka.
- Kierunek - administracja.
- Kierunek - pedagogika specjalna.
- Kierunek - geodezja i kartografia.
- Kierunek - inżynieria środowiska.
- Kierunek - informatyka.

- Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne.
- Administracja publiczna.
- Bezpieczeństwo i higiena pracy.
- Doradztwo zawodowe.
- Doradztwo zawodowe i andragogika.
- Edukacja w zakresie nauczania biologii i promocji zdrowia.
- Edykacja dla bezpieczeństwa.
- Edukacja w zakresie nauczania przyrody i promocji zdrowia.
- Edukacja wszesnoszkolna i edukacja przedszkolna z językiem angielskim.
- Edukacja w zakresie bibliotekoznawstwa i informacji naukowej.
- Edukacja w zakresie etyki.
- Edykacja w zakresie nauczania fizyki i astronomii z elementami informatyki.
- Edukacja w zakresie nauczania geografii i edukacja europejska.
- Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, pierwsza pomoc medyczna.
- Informatyka dla nauczycieli.
- Kuratela sądowa i społeczna.
- Kwalifikacje pedagogiczne.
- Logopedia.
- Oligofrenopedagogika.
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, z terapią pedagogiczną, pedagog szkolny.
- Pedagogika korekcyjno-kompensacyjna.
- Praca socjalna.
- Przedsiębiorczość.
- Edykacja w zakresie nauczyania przyrody dla nauczycieli z elementami zdrowia publicznego.
- Rachunkowość i finanse, księgowość.
- Resocjalizacja i profilaktyka społeczna.
- Historia i wiedza o społeczeństwie z elementami edykacji europejskiej.
- Socjoterapia.
- Edukacja w zakresie nauczania matematyki z elementami informatyki.
- Surdopedagogika.
- Edukacja w zakresie nauczania muzyki z elementami terapii pedagogicznej.
- Edukacja w zakresie nauczania plastyki z elementami grafiki komputerowej.
- Edykacja w zakresie nauczania techniki i wychowania komunikacyjnego z elementami grafiki komputerowej.
- Wiedza o kulturze edukacja europejska.
- Wiedzoa o społeczeństwie i edukacja europejska.
- Wychowanie do życia w rodzinie i edukacja seksualna.
- Wychowanie fizyczne z gimnastyką korekcyjną z elementami zdrowia publicznego, pierwsza pomoc medyczna.
- Edykacja w zakresie nauczania zajęć technicznych.
- Zamówienia publiczne.
- Zarządzanie logistyką.
- Zarządzanie oświatą.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Zarządzanie placówkami opieki społecznej.
- Zarządzanie placówkami opieki zdrowia.
- Neurologopedia.
- Historia i społeczeństwo.
- Kadry, płace i księgowość.
- Edukacja w zakresie nauczania chemii.
- Język angielski w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
Kierunki wykładane na uczelni:
administracja | Licencjat Stacjonarny Niestacjonarny |
europeistyka | I stopnia Stacjonarny Niestacjonarny | II stopnia Stacjonarny Niestacjonarny |
geodezja i kartografia | Inżynier Stacjonarny Niestacjonarny | II stopnia Stacjonarny Niestacjonarny |
logistyka | I stopnia Stacjonarny Niestacjonarny |
pedagogika specjalna | I stopnia Stacjonarny Niestacjonarny |
pielęgniarstwo | I stopnia Stacjonarny Niestacjonarny | II stopnia Stacjonarny Niestacjonarny |
ratownictwo medyczne | I stopnia Stacjonarny Niestacjonarny |
zarządzanie | Licencjat Stacjonarny Niestacjonarny |
Główny adres uczelni
- Akademia Nauk Stosowanych Gospodarki Krajowej w Kutnie
ul. Lelewela 7, 99-300 Kutno - Telefon: (24) 355 83 40
- Email: ansgk@ansgk.edu.pl
- Strona: http://ansgk.edu.pl