Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

Akademia Nauk Stosowanych im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa

Akademia Nauk Stosowanych im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa

Rok założenia: 2004

przejdź do spisu treści


JESTEŚMY AKADEMIĄ NAUK STOSOWANYCH !


Z dniem 1 maja 2022 roku Państwowa Szkoła Wyższa w Gnieźnie zmienia swoją nazwę na Akademię Nauk Stosowanych im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie. Na uwagę zasługuje fakt, że nazwa akademia nauk stosowanych, jest zastrzeżona tylko i wyłącznie dla prestiżowych uczelni zawodowych, które spełniają łącznie następujące warunki:

  • funkcjonują na rynku edukacyjnym już od co najmniej 10 lat
  • liczba studentów kształcących się w uczelni wynosi co najmniej 250, z czego ponad 50% studentów kształci się na studiach stacjonarnych
  • ponad połowa nauczycieli akademickich jest zatrudniona w danej uczelni jako podstawowym miejscu pracy
  • uczelnie te prowadzą studia I lub II stopnia lub jednolite studia magisterskie, na co najmniej pięciu kierunkach studiów
  • oraz prowadzą kształcenie na co najmniej jednym kierunku studiów przygotowującym do wykonywania zawodów, o których mowa w art. 68 ust. 1 pkt 1–8 ustawy, lub kierunku studiów kończącym się uzyskaniem tytułu zawodowego inżyniera lub magistra inżyniera
  • ponadto żaden kierunek studiów prowadzony przez te uczelnie nie otrzymał negatywnej oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej.


KIM JESTEŚMY I CO NAS WYRÓŻNIA?


  • Ponad 5 tys. zrekrutowanych studentów
  • 20 lat doświadczenia
  • 8 przyszłościowych i kryzysoodpornych kierunków studiów
  • 5 wyróżnień Ministra Edukacji i Nauki!


GŁÓWNE PRIORYTETY UCZELNI


  • Zapewnienie wysokiej jakości i różnorodności oferowanych przez uczelnię usług edukacyjnych uwzględniających przewidywane zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego oraz zapotrzebowania na wybrane zawody.
  • Umocnienie samodzielności Uczelni w głównych obszarach jej działalności.
  • Zintensyfikowanie współpracy z bliższym i dalszym otoczeniem społeczno-gospodarczym.
  • Rozwój infrastruktury uczelnianej oraz dalsza informatyzacja uczelni.
  • Kreowanie wizerunku Uczelni kształcącej wykwalifikowaną kadrę w zawodach poszukiwanych przez środowisko pracodawców.
  • Rozwój współpracy i wymiana doświadczeń na arenie międzynarodowej.


KSZTAŁCIMY NAJLEPSZYCH SPECJALISTÓW!


Już od 20 lat kształcimy profesjonalistów, którzy z sukcesem podbijają międzynarodowe rynki pracy. Nasze programy kształcenia oparte są przede wszystkim na zajęciach praktycznych, realizowanych w formie: warsztatów, projektów, laboratoriów, case study oraz wizyt w przedsiębiorstwach i ośrodkach naukowo – badawczych.

Praktyki zawodowe odbywają się w firmach lub placówkach medycznych, z którymi uczelnia pozostaje w ścisłej współpracy, co owocuje tym, że pracodawcy pozyskują wysoko wykwalifikowanych pracowników, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, a  absolwenci ANS w Gnieźnie są rozchwytywanymi na rynku pracy pracownikami.


KIERUNKI




PODBIJAMY OGÓLNOPOLSKIE RANKINGI


Wg. Rankingu Szkół Wyższych wydawnictwa „Perspektywy” do silnych atutów naszej Uczelni niewątpliwie należą: znikomy poziom bezrobocia wśród naszych absolwentów, umiejętne wykorzystanie środków unijnych na cele związane z podnoszeniem jakości kształcenia oraz wysokie kwalifikacje naszej kadry akademickiej.

Czynniki te powodują, że Akademia Nauk Stosowanych w Gnieźnie, plasuje się w czołówce uczelni zawodowych w Polsce. W/w atuty już od 6 lat docenia również Minister Edukacji i Nauki, który w 2024 roku po raz kolejny przyznał naszej uczelni – 1 milion złotych na doskonalenie jakości procesu kształcenia.



INWESTUJEMY W MŁODE TALENTY 


Wiemy, że studenci i absolwenci to najlepsi ambasadorzy naszej uczelni. Mając na uwadze ich aspiracje, rozwój kompetencji zawodowych, pasji naukowych, językowych i sportowych, z roku na rok podejmujemy działania, dzięki którym studiowanie w Akademii Nauk Stosowanych w Gnieźnie staje się przyjemnością:

  • pielęgniarkom oferujemy płatne (ponadprogramowe) praktyki zawodowe
  • studentom ceniącym indywidualność oraz chęć zdobywania doświadczenia zawodowego już w czasie studiów – proponujemy dodatkowe, certyfikowane kursy dokształcające, realizowane w ramach wybranego kierunku studiów i finansowane całkowicie z programu Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości
  • na przebojowych i ciekawych świata – czekają studia i praktyki za granicą
  • a studenckie kieszenie, wspieramy bogatym pakietem stypendialnym.


ROZWIJAMY WSPÓŁPRACĘ MIĘDZYNARODOWĄ


Z roku na rok, sukcesywnie rozszerzamy również współpracę z uczelniami zagranicznymi, umożliwiając w ten sposób naszym studentom, możliwość odbycia części studiów lub praktyk zawodowych w wybranym kraju za granicą.

Na chwilę obecną, nasi studenci studiują i praktykują w: Grecji, Bułgarii, Turcji, Portugalii, Hiszpanii oraz na Malcie, Litwie, Łotwie i w Niemczech.



DBAMY O KOMFORT NASZYCH STUDENTÓW


Nasz kampus akademicki to połączenie tradycji i nowoczesności. W odrestaurowanych, historycznych budynkach dawnych koszarów wojskowych w Gnieźnie, mieszczą się dzisiaj komfortowe i nowocześnie wyposażone: sale wykładowe, językowe, laboratoria, pracownie medyczne, biblioteka, bufet studencki i siłownia.



WSPIERAMY INICJATYWY STUDENCKIE I DZIAŁANIA SPOŁECZNE

O tym, że nie samą nauką żyje student, wiemy nie od dziś. Dlatego z miłą chęcią, wspieramy wszelkie inicjatywy studenckie, rozwój sportowych pasji i działalność społeczną, tj.: juwenalia, imprezy biegowe (w tym coroczny Bieg Hipolita, który odbywa się na terenie naszego kampusu), festiwale nauki, zbiórki charytatywne itp. Jedno jest pewne – z nami na pewno nie będziesz się nudził!



Z PRZYJEMNOŚCIĄ ODPOWIADAMY RÓWNIEŻ NA PYTANIA

Biuro Rekrutacji
Gniezno, ul. Wrzesińska 43-55 bud. nr 4 (pokój 203)
tel. (61) 425 – 72 – 84 wew. 333, 797 029 423
email: rekrutacja@ans-gniezno.edu.pl

przejdź do spisu treści

ANALITYKA BEZPIECZEŃSTWA


– studia I stopnia 3,5 -letnie inżynierskie (7 semestrów)
STUDIA STACJONARNE  BEZPŁATNE

Dynamicznie zmieniająca się międzynarodowa sytuacja gospodarcza, rosnące zagrożenia ze strony międzynarodowego terroryzmu czy cyberprzestępców, powodują szybki wzrost zapotrzebowania na odpowiednio przygotowanych specjalistów z zakresu analityki. 

ANALITYKA BEZPIECZEŃSTWA to unikatowa w skali kraju oferta studiów, która łączy w sobie interdyscyplinarną wiedzę z praktyką. Studia kształcą poszukiwanych w kraju i za granicą ekspertów, a także stają się furtką do międzynarodowej kariery. Kompetencje zdobyte w trakcie studiów, sprawdzą się również idealnie w handlu międzynarodowym oraz w biznesie i firmach, które związane są z bezpieczeństwem krajowym i międzynarodowym.



W programie studiów największy akcent położono na:

  • znajomość współczesnych technologii informatycznych
  • znajomość form i metod pozyskiwania informacji
  • umiejętności interpersonalne, które są rozwijane przy wykorzystaniu zaawansowanych i nowoczesnych metod oraz narzędzi komunikacyjnych
  • kreatywne sposoby myślenia i działania
  • umiejętności sporządzania produktów analitycznych
  • umiejętności efektywnego prezentowania swoich poglądów oraz wyników badań w trakcie licznych wystąpień publicznych.

Dodatkowo w programie kształcenia zwiększono liczbę godzin z języka obcego, a od II roku studiów, wprowadzono fakultet z drugiego języka obcego (do wyboru: rosyjski lub francuski). Znajomość języków obcych ma umożliwić studentom dotarcie do istotnych informacji, dostępnych jedynie w źródłach obcojęzycznych.

Poza teoretycznymi oraz praktycznymi zajęciami, studenci odbywają również praktyki zawodowe, które realizowane są zarówno w Polsce jak i zagranicą.

WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA

  • technologie informacyjne w procesie analizy danych
  • ustrukturyzowana analiza informacji
  • podstawy prawa międzynarodowego
  • współczesne konflikty zbrojne
  • różnorodność kulturowa
  • organizacje międzynarodowe
  • formy i metody działania służb specjalnych
  • rola analizy wywiadowczej w procesie decyzyjnym NATO
  • sposoby komunikowania się organizacji terrorystycznych
  • podstawy topografii i terenoznawstwa
  • zasady bezpieczeństwa w środowisku międzynarodowym
  • psychologia w ujęciu umiejętności analitycznych
  • podstawy programowania C/C++
  • bezpieczeństwo w sieci Internetowej
  • operacje wpływu i wojna informacyjna
  • terroryzm międzynarodowy
  • bezpieczeństwo i tworzenie stron internetowych
  • ochrona informacji niejawnych
  • problemy bezpieczeństwa energetycznego
  • cyberterroryzm

Od analizy po bezpieczeństwo. Studia z charakterem.

PERSPEKTYWY PRACY PO ANALITYCE BEZPIECZEŃSTWA

Absolwenci kierunku ANALITYKA BEZPIECZEŃSTWA znajdują zatrudnienie na stanowiskach analityków oraz ekspertów w:

  • służbach mundurowych (wojsko, policja, KAS, SOP, Służba Celna, Straż Graniczna)
  • służbach specjalnych (SKW, SWW, AW, ABW, CBA)
  • organizacjach międzynarodowych, tj.: NATO< ONZ, instytucjach Unii Europejskiej
  • agencjach rządowych – FRONTEX itp.


przejdź do spisu treści

BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE


– studia I stopnia 3,5 -letnie inżynierskie (7 semestrów)
STUDIA STACJONARNE  BEZPŁATNE

SPECJALNOŚCI:

  • Bezpieczeństwo zdrowotne
  • Ochrona ludności i Ratownictwo
  • Bezpieczeństwo imprez masowych
  • Bezpieczeństwo Seniorów


Bezpieczeństwo wewnętrzne jest istotnym elementem polityki wewnętrznej Państwa, którego celem jest ochrona podstawowych wartości człowieka takich jak życie, zdrowie, mienie i środowisko według aktualnego stanu wiedzy: nauk medycznych, przyrodniczych, humanistycznych, społecznych i technicznych.

Jeśli  Twoja pasją jest pomaganie ludziom  w trudnych sytuacjach , w nagłych i nadzwyczajnych zagrożeniach oraz bezpieczeństwo pacjenta w środowisku informacynym opieki społecznej i zdrowotnej to znalazłeś odpowiedni kierunek! Studia na kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne  przygotują Cię do pracy w służbach , inspekcjach i strażach, formacjach ochrony ludności i ratownictwa oraz w jednostkach administracji publicznej,  podmiotach leczniczych i opieki społecznej.  Z nami poszerzysz swoją wiedzę z zakresu militarnych i pozamilitarnych zagrożeń występujących we współczesnym środowisku bezpieczeństwa.

Zostaniesz specjalistą z zakresu ochrony ludności i ratownictwa, bezpieczeństwa zdrowotnego w sytuacjach kryzysowych, organizacji  i zabezpieczenia imprez masowych. Dowiesz się w jaki sposób analizować i prognozować zagrożenia lokalne, krajowe i międzynarodowe. Nauczysz się przeprowadzić  akcję ratunkową w sytuacji zagrożenia  życia zdrowia ludzi i środowiska. Zdobędziesz wiedzę i praktyczne umiejętności, które pozwolą Ci znaleźć zatrudnienie w jednostkach administracji publicznej oraz w podmiotach leczniczych czy jednostkach opieki społecznej, służbach, inspekcjach, strażach, a także prywatnych firmach zajmujących się bezpieczeństwem. Podczas  studiów zdobędziesz umiejętności ratownika na poziomie kwalifikowanej pierwszej pomocy.

Jako absolwent tego kierunku znajdziesz zatrudnienie w instytucjach samorządowych i rządowych, ochronie zdrowia, podmiotach gospodarczych, zespołach reagowania kryzysowego, strukturach ochrony ludności i obrony cywilnej, Siłach Zbrojnych RP, Policji, Państwowej Straży Pożarnej,  Dzięki poszerzonej ofercie specjalności staniesz się ekspertem w zakresie wielu współczesnych wyzwań związanych z bezpieczeństwem człowieka i jego środowiskiem życia jak również ochroną danych osobowych w opiece zdrowotnej.

KSZTAŁCENIE W RAMACH SPECJALNOŚCI REALZOWANE PRZY WSPÓŁPRACY:

  • Polskiego Towarzystwa Ratunkowego
  • Ogólnopolskiego Forum Ratownictwa
  • Jednostek Ratownictwa Medycznego i Specjalistycznego
  • Jednostkami Ochotniczej Straży Pożarnej
  • Służb Inspekcji i Straży
  • Pododdziałami Wojsk Obrony Terytorialnej
  • Organami Administracji Publicznej i Podmiotami Gospodarczymi.

WYBRANE PRZEDMIOTY KSZTAŁCENIA

Szeroki zakres przedmiotów oraz doświadczona i wykwalifikowana kadra akademicka składająca się głównie z praktyków i ekspertów sprawiają, że studenci tego kierunku mają możliwość zdobycia wiedzy oraz doświadczenia niezbędnego do rozwoju osobistych zainteresowań.

  • Epidemiologia środowiskowa z elementami chorób zakaźnych;
  • Technologie cyfrowe w monitorowaniu , obrazowaniu i modelowaniu środowiska bezpieczeństwa;
  • Kwalifikowana pierwsza pomoc ( uzyskanie tytułu ratownika);
  • Medycyna katastrof z elementami medycyny ratunkowej i  medycyny taktycznej(TCCC)
  • Ratownictwo w Wojskach Obrony Terytorialnej;
  • Organizacja i działanie ratownictwa specjalistycznego;
  • Organizacje i zabezpieczenie imprez masowych;
  • Kryminalistyka z elementami medycyny sądowej;
  • Bezpieczeństwo zdrowotne w sytuacjach kryzysowych;
  • Logistyka w ratownictwie;
  • Drony w ratownictwie;
  • Ratownictwo w strukturach ochrony ludności i obrony cywilnej;
  • Psychologia interwencji kryzysowych
  • Zarządzanie szpitalem w sytuacjach kryzysowych
  • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w ochronie zdrowia
  • Zasady przetwarzania danych szczególnych kategorii
  • Zdrowie publiczne w systemach ochrony zdrowia
  • Operatorzy usługi kluczowej w Systemie Ochrony Zdrowia
  • Bezpieczeństwo pacjenta i ochrona danych osobowych
  • Bezpieczeństwo seniorów


PERSPEKTYWY PRACY

Dzięki poszerzonej ofercie specjalności na kierunku Bezpieczeństwo Wewnętrzne możesz stać się ekspertem w zakresie wielu współczesnych wyzwań związanych z bezpieczeństwem człowieka, jego środowiskiem życia, pracy oraz bezpieczeństwem zarządzania zasobami informacyjnymi Systemu Opieki zdrowotnej.

  • W strukturach ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego
  • W systemach ochrony infrastruktury krytycznej
  • W obiektach sportowych i halach widowiskowych jako zabezpieczenie imprez masowych
  • W jednostkach współpracujących z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego
  • W strukturach ochrony ludności i obrony cywilnej
  • W placówkach zajmujących się finansowaniem ochrony zdrowia
  • W przedsiębiorstwach zajmujących się ubezpieczeniami zdrowotnymi
  • W ochronie zdrowia np. szpitalach publicznych lub prywatnych
  • Obsługa zgromadzeń i pielgrzymek religijnych

przejdź do spisu treści

FIZJOTERAPIA


– 5-letnie, jednolite magisterskie
STUDIA STACJONARNE  BEZPŁATNE

Jednolite studia magisterskie na kierunku FIZJOTERAPIA przygotowują do nabycia wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie samodzielnego i bezpiecznego wykonywania zawodu fizjoterapeuty. Absolwenci są przygotowani do kształtowania, podtrzymywania i przywracania sprawności oraz wydolności osób w różnym wieku, dotkniętych utratą lub obniżeniem zdolności funkcjonalnych z powodu różnych chorób lub urazów.

Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom, absolwent jest gotowy do świadczenia profesjonalnego, kompleksowego wsparcia w przywracaniu sprawności ruchowej, łagodzeniu dolegliwości bólowych oraz poprawie ogólnej kondycji fizycznej swoich podopiecznych. Jego rola w obszarze fizjoterapii obejmuje nie tylko praktyczne działania terapeutyczne, lecz także edukację pacjentów w zakresie samoopieki oraz promocję zdrowego stylu życia. Znajomość najnowszych metod i technik terapeutycznych, jak również możliwość ścisłej  współpracy z multidyscyplinarnym zespołem medycznym, umożliwiają osiągnięcie optymalnych efektów terapeutycznych oraz skuteczne zarządzanie procesem rehabilitacji.

Warto podkreślić, że w 2016 roku weszła w życie ustawa o zawodzie fizjoterapeuty, która określa fizjoterapeutę, jako niezależny zawód medyczny, taki sam jak: lekarz, pielęgniarka czy diagnosta laboratoryjny.



Program studiów na kierunku Fizjoterapia został przygotowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów   przygotowujących do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz. U. poz. 1573 z późn.zm.).

MODUŁY TREŚCI PROGRAMOWYCH:

  • biomedyczne podstawy fizjoterapii
  • nauki ogólne
  • podstawy fizjoterapii
  • fizjoterapia kliniczna
  • metodologia badań naukowych
  • praktyki fizjoterapeutyczne
  • autorska oferta zajęć dotycząca m.in.: diagnostyki obrazowej, psychologii w sporcie, języka migowego, muzykoterapii, telerehabilitacji czy fizjoterapii  w stomatologii.

ABSOLWENT ZDOBĘDZIE NASTĘPUJĄCE KWALIFIKACJE:

w obszarze wiedzy

  • zna i rozumie problematykę z zakresu nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej
  • zna i rozumie mechanizm działania czynników fizykalnych na organizm człowieka oraz oddziaływanie zabiegów fizykalnych w leczeniu osób z różnymi chorobami i  dysfunkcjami
  • zna i rozumie wskazania i przeciwskazania do wykonywania zabiegów z zakresu fizykoterapii i masażu, kinezyterapii i terapii manualnej oraz specjalnych metod fizjoterapii
  • zna zalecenia do stosowania fizjoterapii w określonych stanach chorobowych
  • zna zasady działania i stosowania wyrobów medycznych w leczeniu osób z różnymi chorobami i dysfunkcjami
  • zna i rozumie specjalistyczne zagadnienia z zakresu teorii, metodyki i praktyki fizjoterapii
  • zna i rozumie zagadnienia z zakresu diagnostyki funkcjonalnej na potrzeby fizjoterapii, planowania postępowania fizjoterapeutycznego oraz kontrolowania jego efektów
  • zna i rozumie zagadnienia związane z kształtowaniem, podtrzymywaniem i przywracaniem sprawności oraz wydolności osobom w różnym wieku, utraconej lub obniżonej wskutek różnych chorób lub urazów, a także zasady promocji zdrowia
  • zna i rozumie prawne i ekonomiczne aspekty funkcjonowania podmiotów zajmujących się rehabilitacją osób z niepełnosprawnościami
  • zna i rozumie etyczne, prawne i społeczne uwarunkowania wykonywania zawodu fizjoterapeuty
  • zna metody i techniki badawcze stosowane w ramach realizowanego badania naukowego

w obszarze umiejętności

  • potrafi wykonywać zabiegi z zakresu fizykoterapii, kinezyterapii, masażu i terapii manualnej oraz specjalnych metod fizjoterapii
  • potrafi interpretować wyniki badań czynnościowych oraz przeprowadzać testy funkcjonalne niezbędne do doboru środków fizjoterapii i interpretować ich wyniki
  • potrafi tworzyć, weryfikować i modyfikować programy fizjoterapii osób z różnymi dysfunkcjami, stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego, a także  w ramach procesu kompleksowej rehabilitacji
  • potrafi kontrolować efekty postępowania fizjoterapeutycznego
  • potrafi dobierać wyroby medyczne stosownie do rodzaju dysfunkcji i potrzeb pacjenta na każdym etapie rehabilitacji oraz poinstruować pacjenta, jak z nich korzystać
  • potrafi zastosować działania z zakresu adaptowanej aktywności fizycznej i sportu osób z niepełnosprawnościami dla planowania, doboru, modyfikowania oraz tworzenia różnych form zajęć rekreacyjnych i sportowych dla osób ze specjalnymi potrzebami
  • potrafi zastosować działania ukierunkowane na edukację zdrowotną, promocję zdrowia, profilaktykę niepełnosprawności, a także pierwotną i wtórną profilaktykę chorób
  • potrafi postępować zgodnie z zasadami etycznymi i bioetycznymi w wykonywaniu czynności właściwych dla zawodu fizjoterapeuty
  • potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie naukowe oraz zinterpretować, udokumentować oraz zaprezentować jego wyniki

w obszarze kompetencji społecznych

  • jest gotowy do nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych
  • jest gotowy do prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia i promocji zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu
  • jest gotowy do przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej
  • jest gotowy do przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób

Studiuj fizjoterapię – wpływaj na zdrowie i sprawność



MOŻLIWOŚCI DALSZEGO ROZWOJU

Fizjoterapia jako integralna część nauk medycznych nieustannie się rozwija, dlatego rozwój kariery zawodowej absolwentów, związany jest z wyborem ścieżki specjalizacyjnej oraz miejscem docelowej pracy. Fizjoterapeuta może rozwijać swoje kompetencje uzyskując certyfikaty w ramach szkoleń fizjoterapeutycznych, specjalizacji czy studiów podyplomowych  w zakresie m.in.:

  • fizjoterapii w chorobach narządów wewnętrznych w tym: kardiologii, pulmonologii
  • fizjoterapii w chorobach układu ruchu w szczególności: w ortopedii i traumatologii, neurologii i neurochirurgii
  • fizjoterapii w chirurgii i onkologii
  • fizjoterapii w ginekologii i położnictwie
  • fizjoterapii w pediatrii
  • fizjoterapii w geriatrii
  • fizjoterapii w sporcie i masażu leczniczym
  • fizjoterapii w odnowie biologicznej
  • terapii manualnej
  • osteopatii
  • doboru i sprzedaży zaopatrzenia medycznego
  • promocji zdrowia

PERSPEKTYWY PRACY PO FIZJOTERAPII

Absolwenci tego kierunku studiów, najczęściej znajdują pracę w takich instytucjach, jak:

  • publiczne i niepubliczne placówki ochrony zdrowia
  • przychodnie sportowo – lekarskie
  • kluby sportowe
  • sanatoria i uzdrowiska
  • hospicja
  • domy opieki
  • centra odnowy biologicznej i SPA
  • placówki oświatowe: szkoły, centra kształcenia osób dorosłych itp.

Z roku na rok, rośnie również liczba fizjoterapeutów, którzy decydują się otworzyć własny gabinet fizjoterapeutyczny.



przejdź do spisu treści

INFORMATYKA


– 3,5 -letnie inżynierskie (7 semestrów)
STUDIA STACJONARNE  BEZPŁATNE

SPECJALNOŚĆ:

  • systemy informatyczne

Studia na kierunku INFORMATYKA już od lat cieszą się największym zainteresowaniem wśród kandydatów na studia inżynierskie w ANS Gniezno. Największym atutem tego kierunku jest szeroki zakres przedmiotów, który pozwala studentom odkryć swoje pasje i preferencje zawodowe.

Z kolei praktyczny charakter studiów najlepiej oddaje podejście Instytutu Nauk Technicznych do procesu kształcenia przyszłych inżynierów, tj.: mniej wykładów – więcej praktyki! Stąd też studenci INFORMATYKI mogą swobodnie realizować swoje pomysły i zainteresowania w takich dziedzinach jak: Przemysł 4.0, aplikacje mobile, sztuczna inteligencja, internet przedmiotów (IoT), inteligentne budynki, systemy światłowodowe, nowoczesne sieci bezprzewodowe itp.



WYBRANE TREŚCI REALIZOWANE NA STUDIACH

  • analiza danych
  • aplikacje internetowe
  • aplikacje mobilne
  • bezpieczeństwo systemów informatycznych
  • grafika komputerowa
  • mikroprocesory i mikrokomputery
  • rzeczywistość wirtualna
  • sieci komputerowe
  • systemy operacyjne
  • systemy światłowodowe
  • systemy wbudowane
  • sztuczna inteligencja
  • technika cyfrowa
  • teoria i transmisja sygnałów
  • uczenie maszynowe
  • układy reprogramowalne
  • zarządzanie jakością oprogramowania
  • zwinne metodyki zarządzania projektami

Przedmioty realizowane na specjalności – systemy informatyczne:

  • bezprzewodowe sieci sensorowe
  • bezprzewodowe sieci teleinformatyczne
  • big data
  • chmura obliczeniowa
  • inteligentne budynki
  • inteligentne systemy pomiarowe
  • programowanie rozproszone
  • programowanie współbieżne i równoległe
  • sieci komórkowe nowej generacji
  • systemy informacji geograficznej
  • systemy wspomagania decyzji
  • systemy zarządzania energią

ZAAWANSOWANY WYMIAR INFORMATYKI

Praktyczny profil studiów realizowany na kierunku INFORMATYKA od zawsze był kluczowym atutem naszej uczelni, a dzięki pozyskanym grantom i inwestycjom w zaawansowane technologie, nasi studenci mogą kształtować swoje kompetencje zawodowe w specjalistycznych laboratoriach, w tym m.in.:

  • automatyki i robotyki (AR), sztucznej inteligencji (AI) i technik programowania
  • elektroniki i miernictwa elektronicznego
  • fizyki
  • grafiki komputerowej (CG), aplikacji internetowych i mobilnych (IaMA)
  • internetu przedmiotów (IoT) i przemysłowego internetu przedmiotów (IIoT),
  • multimediów i wirtualnej rzeczywistości (MaVR)
  • systemów baz danych (DB), systemów wspomagania decyzji (DSS) i technik programowania
  • systemów operacyjnych (OS), sieci komputerowych (CN) i systemów mobilnych (MS)
  • systemów światłowodowych (FOS).

Dodatkowo swoje innowacyjne pomysły i pasje, studenci informatyki mogą rozwijać w Naukowym Kole „CodeFly”. Praca w kole idealnie wpisuje się w uczelnianą zasadę: „jedynym ograniczeniem jest własna wyobraźnia”, a jego przedsięwzięcia skupiają się na szeroko rozumianym “internecie przedmiotów”, “przemyśle 4.0” oraz systemach “inteligentnych budynków”.



MOŻLIWOŚCI DALSZEGO ROZWOJU

Absolwenci studiów inżynierskich mogą kontynuować naukę, podejmując dalsze studia II stopnia (magisterskie) w uczelniach technicznych, studia podyplomowe oraz kursy doskonalenia zawodowego.

Akademia Nauk Stosowanych im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie podpisała porozumienie z Politechniką Poznańską, na mocy którego absolwenci ANS w Gnieźnie mogą kontynuować kształcenie na studiach II i III stopnia.

PERSPEKTYWY PRACY PO INFORMATYCE

Rozwój technologii mobilnych, sztucznej inteligencji, procesów cyfryzacji, automatyzacji i robotyzacji, sprawiają że zapotrzebowanie na specjalistów IT gwałtownie wzrasta nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie.

Stąd też absolwenci INFORMATYKI mogą pracować m.in. jako:

  • programiści
  • projektanci aplikacji mobilnych
  • wykonawcy serwisów www
  • administratorzy systemów i sieci komputerowych
  • administratorzy baz danych
  • specjaliści ds. optymalizacji procesów technologicznych
  • analitycy systemowi.


 

przejdź do spisu treści

KOSMETOLOGIA


3 – letnie licencjackie (6 semsetrów)
STUDIA STACJONARNE  BEZPŁATNE

Jest nam niezmiernie miło poinformować, iż decyzją Ministra Nauki z dnia 21 sierpnia 2024 roku po otrzymaniu pozytywnej opinii Polskiej Komisji Akredytacyjnej,  ANS Gniezno otrzymała pozwolenie na utworzenie studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym na kierunku „kosmetologia”. Kierunek KOSMETOLOGIA, na który już dziś serdecznie zapraszamy, zostanie uruchomiony wraz z nowym rokiem akademickim 2025/2026



przejdź do spisu treści

PIELĘGNIARSTWO – studia I stopnia 


3 – letnie licencjackie (6 semsetrów)
STUDIA STACJONARNE  BEZPŁATNE

Studia na kierunku PIELĘGNIARSTWO prowadzone są już od 2009 roku i kształcenie realizowane jest tylko i wyłącznie w trybie stacjonarnym (dziennym). Studenci zdobywają wiedzę z zakresu pielęgniarstwa, nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Nabywają umiejętności w zakresie sprawowania całościowej i zindywidualizowanej opieki pielęgniarskiej nad chorym i jego najbliższymi, przestrzegania praw pacjenta z uwzględnieniem kultury i tradycji narodowych oraz wyznania i religii. Ponadto studenci uczą się asystowania lekarzowi w czasie drobnych zabiegów i operacji, wykonywania samodzielnych działań w zakresie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji oraz  promocji i edukacji zdrowotnej.

Absolwenci Pielęgniarstwa, uzyskują kwalifikacje zawodowe zgodne z standardem kształcenia MEiN (Ministerstwa Edukacji i Nauki) i są przygotowywani do samodzielnego wykonywania zawodu. Po uzyskaniu prawa do wykonywania zawodu pielęgniarki/pielęgniarza, mogą udzielać świadczeń zdrowotnych na rynku usług medycznych, są przygotowani do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunku Pielęgniarstwo oraz podjęcia kształcenia podyplomowego.

Troska o pacjenta wypływa nam z serca!



WYBRANE TREŚCI REALIZOWANE NA STUDIACH

Program studiów stacjonarnych obejmuje kształcenie przedmiotowe w zakresie:

  • nauk podstawowych – tj.: anatomia, fizjologia, patologia, genetyka, biochemia i biofizyka, mikrobiologia i parazytologia, farmakologia, radiologia
  • nauk społecznych – tj.: psychologia, socjologia, pedagogika, prawo medyczne, zdrowie publiczne, język angielski
  • nauk w zakresie podstaw opieki pielęgniarskiej – tj.: podstawy pielęgniarstwa, etyka zawodu pielęgniarki, promocja zdrowia, podstawowa opieka zdrowotna, dietetyka, organizacja pracy pielęgniarskiej, badanie fizykalne, zakażenia szpitalne, system informacji w ochronie zdrowia, zajęcia fakultatywne do wyboru: język migowy lub współpraca w zespołach opieki zdrowotnej
  • nauki w zakresie opieki specjalistycznej – tj.: choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne, pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne, chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne, położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo-ginekologiczne, psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne, anestezjologia i pielęgniarstwo w zagrożeniu życia, pielęgniarstwo opieki długoterminowej, neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne, geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne, opieka paliatywna, podstawy rehabilitacji, podstawy ratownictwa medycznego, badania naukowe w pielęgniarstwie

Zajęcia praktyczne odbywają się warunkach symulowanych MCSM (Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej) i w podmiotach wykonujących działalność leczniczą, z którymi uczelnia zawarła umowy lub porozumienia. Są to m.in.: oddziały internistyczne, geriatryczne, chirurgiczne, pediatryczne, neurologiczne, psychiatryczne, intensywnej terapii, opieki długoterminowej, oddziały położnicze, ginekologiczne i noworodkowe, a także gabinety podstawowej opieki zdrowotnej (pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej, pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania oraz lekarza podstawowej opieki zdrowotnej) oraz żłobki i hospicja.



FORMA PROWADZONYCH ZAJĘĆ

Wykłady, seminaria i ćwiczenia oraz symulacje prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę medyczną profesorów, doktorów nauk medycznych, doktorów nauk o zdrowiu i magistrów pielęgniarstwa. Odbywają się one w salach wykładowych, wyposażonych w nowoczesny sprzęt multimedialny.

Uczelnia kładzie szczególny nacisk na praktyczny aspekt procesu kształcenia, dlatego większość zajęć odbywa się w formie ćwiczeń i symulacji w nowoczesnych salach MCSM oraz laboratoriach: mikrobiologicznych, biochemicznych i biofizycznych. Zajęcia te studenci realizują są w kilkuosobowych grupach, nabywając jednocześnie umiejętności pracy zespołowej. Poznają zasady, techniki i procedury wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych, opiekuńczych, leczniczych, diagnostycznych i rehabilitacyjnych.

W 2021 roku Instytut Nauk o Zdrowiu wzbogacił swoją bazę dydaktyczną o Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej, w którym studenci PIELĘGNIARSTWA zdobywają praktyczną wiedzę oraz ćwiczą swoje umiejętności m.in. z komunikacji z pacjentem w warunkach najbardziej zbliżonych do realnych warunków szpitalnych.

W pełni wyposażonych salach Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej, znajdują się:

  • sala egzaminacyjna OSCE pielęgniarstwo i pomieszczenie kontrolne
  • sala pielęgniarstwa wysokiej wierności
  • sala symulacji z zakresu BLS (Podstawowe czynności ratunkowe)
  • sala do ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich
  • sala ćwiczeń umiejętności technicznych
  • sala symulacji z zakresu ALS (Zaawansowane czynności ratunkowe)

Do podstawowych zadań realizowanych w MONOPROFILOWYM CENTRUM SYMULACJI MEDYCZNEJ należy:

  • nauka i doskonalenie umiejętności miękkich: planowanie i przewidywanie rozwoju sytuacji, podejmowanie właściwych decyzji, komunikacja werbalna i pozawerbalna z pacjentem jego rodziną oraz zespołem wielospecjalistycznym, przydzielanie i koordynacja zadań, właściwe wykorzystanie dostępnych sił i środków, zapobieganie zdarzeniom niepożądanym
  • nauka i doskonalenie prowadzenia procesu diagnostyczno-terapeutycznego z wykorzystaniem symulowanych scenariuszy klinicznych w warunkach przypominających oddział szpitalny z wykorzystaniem zaawansowanego symulatora pacjenta bądź pacjenta standaryzowanego
  • nauka umiejętności technicznych z wykorzystaniem trenażerów prostych i zaawansowanych, np. cewnikowanie pęcherza moczowego, uzyskiwanie dostępów do naczyniowych
  • nauka umiejętności technicznych z udziałem pacjentów standaryzowanych, np. zbieranie wywiadu, badanie fizykalne, komunikacja z pacjentem i jego rodziną.

Pomieszczenia MCSM są wyposażone w wysokospecjalistyczny sprzęt intensywnego nadzoru, system audio-video, symulatory wysokiej wierności oraz inne fantomy i trenażery, które w pełni symulują czynności życiowe człowieka. Dzięki temu studenci pielęgniarstwa mogą w warunkach zbliżonych do autentycznych sytuacji – ćwiczyć umiejętności i procedury ratujące zdrowie i życie pacjentów.



PERSPEKTYWY PRACY PO UKOŃCZENIU STUDIÓW Z PIELĘGNIARSTWA

Główne miejsca pracy pielęgniarki to: szpitale, publiczne i prywatne zakłady opieki zdrowotnej, zakłady pielęgnacyjno – opiekuńcze, domy opieki społecznej, ośrodki opieki paliatywno – hospicyjnej, jednostki systemu ratownictwa medycznego, sanatoria. Absolwenci kierunku Pielęgniarstwa są również przygotowani do pracy w instytucjach zajmujących się poradnictwem i upowszechnianiem wiedzy z zakresu edukacji prozdrowotnej.


przejdź do spisu treści

PIELĘGNIARSTWO – studia II stopnia


2 – letnie magisterskie (4 semestry) 
STUDIA STACJONARNE BEZPŁATNE

Studia magisterskie z zakresu PIELĘGNIARSTWA adresowane są do absolwentów studiów I stopnia oraz pielęgniarek i pielęgniarzy, którzy pracują już w swoim zawodzie i chcą podnieść kwalifikacje zawodowe. Uzyskanie tytułu magistra pielęgniarstwa pozwoli im na co dzień realizować najtrudniejsze zadania pielęgniarskie, umożliwi im prowadzenie działalności profilaktycznej, pomoże organizować i zarządzać jednostkami ochrony zdrowia,  a także prowadzenie i nadzorowanie działalności edukacyjnej i leczniczej pracowników służby zdrowia w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz innych jednostkach związanych z ochroną zdrowia.

Ponadto stopnia II stopnia przygotują absolwentów do rozwoju praktyki pielęgniarskiej, krytycznego myślenia i prowadzenia badań naukowych, wdrażania zasad medycyny opartej na faktach (EBM), wprowadzania nowych metod i technik poprawiających jakość opieki pielęgniarskiej, podejmowania własnego trudu rozwoju zawodowego. Słowem studia II stopnia kształcą wysokiej klasy specjalistów, którzy po zakończeniu procesu kształcenia będą przygotowani do pracy w zawodzie w sposób kompetentny i fachowy.

Studia magisterskie na kierunku PIELĘGNIARSTWO posiadają profil praktyczny i są prowadzone systemem przedmiotowym/ modułowym zgodnym z wytycznymi Polskiej Komisji Akredytacyjnej w oparciu o standardy kształcenia obowiązujące w całej UE.

Troska o pacjentów wypływa nam z serca !



WYBRANE TREŚCI REALIZOWANE NA STUDIACH

Opracowując program studiów II stopnia dla kierunku PIELĘGNIARSTWO uwzględniono czynniki mające związek z uzyskaniem zakładanych efektów kształcenia. Dlatego oprócz form i metod kształcenia, w programie studiów uwzględniono także grupy przedmiotów podstawowych i kierunkowych, zajęć praktycznych oraz praktyk zawodowych.

Plan studiów II stopnia na kierunku PIELĘGNIARSTWO został opracowany w taki sposób, aby student mógł opanować zagadnienia zawarte w treściach przedmiotów z obszaru nauk społecznych i humanistycznych, przed realizacją przedmiotów z obszaru zaawansowanej praktyki pielęgniarskiej. Stąd też program studiów  obejmuje kształcenie przedmiotowe w zakresie:

  • nauk społecznych i humanistycznych (A)
  • zaawansowanej praktyki pielęgniarskiej (B)
  • oraz badania naukowe i rozwój pielęgniarstwa (C)

Warto podkreślić, że w/w grupy przedmiotów, prowadzone przez nauczycieli akademickich oraz wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają kompetencje zawodowe lub naukowe oraz bogate doświadczenie zawodowe w zakresie właściwym dla prowadzonych zajęć.

FORMA PROWADZONYCH ZAJĘĆ

Ważnym elementem procesu  kształcenia na II stopnia są zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe, realizowane w wymiarze 200 godzin i którym przypisano 10 punktów ECTS. Są one realizowane w specjalistycznych oddziałach szpitalnych oraz innych podmiotach leczniczych zgodnie z obowiązującym w danym roku akademickim planem i programem studiów.

Praktyki zawodowe odbywają się w podmiotach wykonujących działalność leczniczą, z którymi uczelnia zawarła umowy lub porozumienia, w szczególności w oddziałach szpitalnych oraz gabinetach podstawowej opieki zdrowotnej. Miejsca odbywania praktyk zostały ściśle określone w standardach kształcenia i są to m.in.: oddziały z zakresu: nefrologii, stacji dializ, anestezjologii i intensywnej terapii, kardiologii, chirurgii, pulmonologii, onkologii, pracowni endoskopii, pracowni hemodynamiki, a także placówki podstawowej opieki zdrowotnej i zakłady opieki długoterminowej.

Praktyki zawodowe są prowadzone pod kierunkiem osoby posiadającej prawo wykonywania zawodu pielęgniarki będącej pracownikiem danego podmiotu wykonującego działalność leczniczą, w którym odbywa się praktyka, a nadzór nad realizacją praktyk sprawuje opiekun praktyk z uczelni.

Wybrane placówki medyczne, z którymi współpracujemy:

  • Wojewódzki Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych „Dziekanka” im. Aleksandra Piotrowskiego w Gnieźnie
  • Szpital Pomnik Chrztu Polski w Gnieźnie
  • Centrum Medyczne HCP Sp. z o.o. w Poznaniu
  • Szpital Miejski im. Franciszka Raszei w Poznaniu
  • Wielkopolskie Centrum Pulmonilogii i Torakochirurgii im. Eugenii i Janusza Zeylandów w Poznaniu
  • Szpital Uniwersytecki nr 1 im. dr Antoniego Jurasza w Bydgoszczy
  • Centrum Dializ Fresenius, Ośrodek Dializ Nr 72 w Gnieźnie
  • Pielęgniarski Ośrodek Medycyny Środowiskowo – Rodzinnej NURSE-MED. S.J. Anna Krzymińska i wspólnicy w Gnieźnie

Realizacja zajęć praktycznych i praktyk zawodowych odbywa się według zasady, że nabywanie umiejętności praktycznych w warunkach naturalnych jest poprzedzone zdobyciem tychże umiejętności w warunkach symulowanych, które odbywają się w formie ćwiczeń z pacjentem standaryzowanym oraz w pracowniach pośredniej  i wysokiej wierności w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej (MCSM).

Wszystkie sale MCSM wyposażone są w najnowocześniejszy sprzęt audiowizualny, który pomaga prowadzić zajęcia symulacji medycznej, umożliwia rejestrację ich przebiegu i późniejsze odtwarzanie materiału w celu ich wspólnej analizy podczas tzw. debriefingu.



PERSPEKTYWY PRACY PO UKOŃCZENIU STUDIÓW II STOPNIA

Przyszli absolwenci uzyskują uprawnienia i możliwość zatrudnienia w podmiotach leczniczych na stanowiskach, na których wykonuje się czynności związane z przygotowywaniem, organizowaniem lub nadzorem nad udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej, w podmiotach zobowiązanych do finansowania świadczeń opieki zdrowotnej ze środków publicznych a także w organach administracji publicznej, których zakres działania obejmuje nadzór nad ochroną zdrowia.

Ponadto uzyskują uprawnienia do: nauczania zawodu pielęgniarki, wykonywania pracy na rzecz doskonalenia zawodowego pielęgniarek lub nauczania innych zawodów medycznych, których programy kształcenia wymagają współudziału pielęgniarki; prowadzenia prac naukowo-badawczych w zakresie pielęgniarstwa; kierowania i zarządzania zespołami pielęgniarek; sprawowania funkcji z wyboru w organach samorządu pielęgniarek lub wykonywanie pracy na rzecz samorządu; ordynowania leków, środków specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych, w tym wystawiania na nie recepty lub zlecenia.

Absolwenci mogą również podjąć pracę w placówkach ochrony zdrowia w Polsce i za granicą, a także prowadzić własną praktykę zawodową. Mogą również kontynuować naukę na studiach III stopnia (doktoranckich), studiach podyplomowych oraz szkoleniach i kursach specjalistycznych oraz kwalifikacyjnych zgodnie z zasadami i formami kształcenia podyplomowego pielęgniarek.

ZASADY REKRUTACJI NA STUDIA II STOPNIA

  • Kandydaci na studia II stopnia (studia magisterskie) na kierunek PIELĘGNIARSTWO, przyjmowani są w ramach ustalonego przez JM Rektora limitu przyjęć.
  • Podstawą przyjęcia na studia magisterskie jest dyplom ukończenia studiów licencjackich z zakresu pielęgniarstwa.
  • Kwalifikacja na studia drugiego stopnia odbywa się na podstawie konkursu ocen uzyskanych ze wszystkich przedmiotów zakończonych egzaminem na studiach pierwszego stopnia. Kandydaci przekładają zaświadczenie o osiągniętej średniej z w/w ocen (wyliczonej z dokładnością do dwóch miejscach po przecinku).
  • Na podstawie uzyskanej średniej ocen tworzy się listę rankingową, a kandydaci na studia przyjmowani są według kolejności zajmowanej na liście rankingowej, aż do wypełnienia limitu przyjęć na studia.
  • W przypadku uzyskania przez większą liczbę kandydatów takiej samej średniej ocen, zastosowane zostanie dodatkowe kryterium przyjęć – pod uwagę będzie brana końcowa ocena ze studiów I stopnia wpisana na dyplomie ukończenia tychże studiów.


 

przejdź do spisu treści

Transport i logistyka


– studia I stopnia 3,5 -letnie inżynierskie (7 semestrów)
STUDIA STACJONARNE  BEZPŁATNE

SPECJALNOŚCI:

  • logistyka e-commerce
  • transport zrównoważony

Program edukacyjny realizowany na kierunku TRANSPORTU I LOGISTYKI zawiera wiedzę związaną z szeroko rozumianym transportem i nakierowaną na zagadnienia współczesnej logistyki. Kierunek studiów gwarantuje zdobycie umiejętności sprawnego zarządza procesami logistycznymi, infrastrukturą i urządzeniami logistycznymi, opracowania marketingu usług logistycznych oraz kształtowania modeli współpracy z dostawcami i odbiorcami.

ANS w Gnieźnie stawia na ścisłą współpracę z biznesem. Dlatego kluczowym aspektem, wpływającym na jakość kształcenia na tym kierunku studiów, są interesujące praktyki zawodowe, które studenci TRANSPORTU I LOGISTYKI mogą odbywać w zaprzyjaźnionych instytucjach i przedsiębiorstwach działających w branży Transport-Spedycja-Logistyka. Bogato wyposażone sale laboratoryjne oraz doświadczona i wykwalifikowana kadra akademicka, składająca się głównie z praktyków i ekspertów sprawiają, że absolwenci tego kierunku zyskują poszukiwany zawód “logistyka”, ukierunkowany na najnowsze tendencje rynku usług e-commerce.



WYBRANE TREŚCI REALIZOWANE NA KIERUNKU STUDIÓW

  • analiza ekonomiczna w transporcie
  • automatyzacja procesów transportowo-magazynowych (inteligentne systemy w logistyce)
  • diagnostyka środków transportu
  • logistyczna obsługa klienta
  • zarządzanie łańcuchem dostaw
  • systemy transportu miejskiego i regionalnego (transport międzynarodowy)
  • strategie w sieciach i łańcuchach logistycznych (strategie logistyczne w e-commerce)
  • marketing cyfrowy (nowe media w logistyce)
  • e-logistyka
  • identyfikacja produktu
  • spedycja (usługi logistyczne)
  • technologia transportu intermodalnego
  • ekologistyka
  • podstawy automatyki

MOŻLIWOŚCI DALSZEGO ROZWOJU

Absolwenci studiów inżynierskich mogą kontynuować naukę, podejmując dalsze studia II stopnia (magisterskie) w uczelniach technicznych, studia podyplomowe oraz kursy doskonalenia zawodowego.

Akademia Nauk Stosowanych im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie podpisała porozumienie z Politechniką Poznańską, na mocy którego absolwenci ANS w Gnieźnie mogą kontynuować kształcenie na studiach II i III stopnia.

PERSPEKTYWY PRACY PO TRANSPORCIE

Absolwenci specjalności „logistyka e-commerce” posiadają wiedzę i umiejętności z zakresu procesów logistycznych ze szczególnym uwzględnieniem ich informatyzacji. Są przygotowani do pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych, logistycznych, a także w centrach dystrybucyjnych jako specjaliści e-commerce. Nabyta wiedza teoretyczna z zakresu ekonomii, organizacji, modelowania i zarządzania procesami transportowymi i magazynowymi pozwala im na realizację działań na szczeblu operacyjnym i strategicznym w zakresie zarządzania logistycznego w podmiotach zarówno krajowych, jak i międzynarodowych.

Absolwenci specjalności „transport zrównoważony” są przygotowani do pracy w przedsiębiorstwach branży TSL oraz jego otoczenia. Posiadają wiedzę i umiejętności związane ze specyfiką transportu zrównoważonego, w tym z transportem zero lub niskoemisyjnym, ekologią, z napędami alternatywnymi środków transportu. Nabyta w toku studiów wiedza inżynierska pozwala na zajmowanie różnych stanowisk kierowniczych w firmach związanych z szeroko pojętym transportem i logistyką. Wybierając tę specjalność, w przyszłości student może podjąć pracę między innymi jako specjalista ds.: spedycji, zarządzania i organizacji transportu, importu, eksportu i itp.



przejdź do spisu treści

Zarządzanie i inżynieria produkcji – studia I stopnia inżynierskie


– studia I stopnia 3,5 -letnie inżynierskie (7 semestrów)
STUDIA STACJONARNE  BEZPŁATNE

SPECJALNOŚCI:

  • automatyzacja procesów

ZARZĄDZANIA I INŻYNIERII PRODUKCJI (ZIP) to interdyscyplinarne studia inżynierskie, w czasie których studenci zdobywają wiedzę techniczną oraz kompetencje społeczne niezbędne do pracy na kierowniczych stanowiskach w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych.

Kierunek ten uwzględnia aktualne trendy i wyzwania, przed którymi stoi globalna gospodarka i w innowacyjny sposób łączy kompetencje menadżerskie z umiejętnościami inżynierskimi. Dodatkowo profil kształcenia jest mocno powiązany z biznesem i skupiony na zdobywaniu doświadczenia zawodowego.

Dlatego kluczowym aspektem, wpływającym na jakość kształcenia na tym kierunku studiów są interesujące praktyki zawodowe, które studenci ZARZĄDZANIA I INŻYNIERII PRODUKCJI mogą odbywać w zaprzyjaźnionych z naszą Uczelnią instytucjach i przedsiębiorstwach.



WYBRANE TREŚCI REALIZOWANE NA KIERUNKU STUDIÓW

W zakresie kompetencji inżynierskich, program studiów obejmuje m. in. takie przedmioty kształcenia jak:

  • mechanikę, budowę i eksploatację maszyn oraz urządzeń technicznych
  • technologie produkcji
  • automatykę
  • elektrotechnikę
  • mechatronikę
  • materiałoznawstwo
  • podstawy konstrukcji maszyn
  • CAD
  • informatykę
  • inżynierię jakości.

W programie kształcenia znajdują się również przedmioty ekonomiczne tj.:

  • rachunek kosztów
  • rachunkowość
  • finanse i ekonomia

W obszarze szeroko rozumianego zarządzania, studenci ZIP zdobywają wiedzę z zakresu:

  • zarzadzania przedsiębiorstwem
  • zarządzania produkcją
  • zarządzania projektami
  • zarządzania zasobami ludzkimi i finansami.

Poznają również ergonomię, prawo, marketing, badania rynku, komunikację interpersonalną, negocjacje oraz strategie planowania biznesu.

MOŻLIWOŚCI DALSZEGO ROZWOJU

Absolwenci studiów inżynierskich mogą kontynuować naukę, podejmując dalsze studia II stopnia (magisterskie) w uczelniach technicznych, studia podyplomowe oraz kursy doskonalenia zawodowego.

Akademia Nauk Stosowanych im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie podpisała porozumienie z Politechniką Poznańską, na mocy którego absolwenci ANS w Gnieźnie mogą kontynuować kształcenie na studiach II i III stopnia.

PERSPEKTYWY PRACY PO ZARZĄDZANIU I INŻYNIERII PRODUKCJI

Absolwenci ZARZĄDZANIA I INŻYNIERII PRODUKCJI są rozchwytywanymi na rynku pracy specjalistami, którzy często już w czasie trwania studiów otrzymują intratne propozycje zatrudnienia.

Najczęściej obejmują oni takie stanowiska jak:

  • inżynier ds. planowania i sterowania produkcją
  • inżynier procesu
  • specjalista ds. jakości
  • specjalista ds. bezpieczeństwa procesowego
  • doradca ds. zarządzania produkcją.


przejdź do spisu treści

Studiowanie w PWSZ w Gnieźnie zwyczajnie się opłaca!


Od końca 2016 r. uczelnia realizuje projekt praktyk zawodowych, który współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.W tego ramach tego projektu, studenci kierunków inżynierskich biorą udział w płatnych, pięciomiesięcznych praktykach zawodowych i otrzymują za nie wynagrodzenie w wysokości - 2300 zł miesięcznie!


Gwarantowana praca już na studiach

PWSZ w Gnieźnie to uczelnia, która na bieżąco monitoruje aktualne trendy w gospodarce i zmiany zachodzące na rynku pracy. Stąd też programy kształcenia zarówno na studiach inżynierskich, jak i licencjackich, oparte są przede wszystkim na zajęciach praktycznych, które realizowane są w formie: ćwiczeń, projektów, laboratoriów, studium przypadków a część zajęć praktycznych odbywa się również w przedsiębiorstwach i placówkach, z którymi Uczelnia współpracuje. Takie podejście do procesu kształcenia, powoduje że pracodawcy pozyskują absolwentów z wysokimi kwalifikacjami bez ponoszenia wysokich kosztów związanych z wdrożeniem nowego pracownika. To dlatego również wielu studentów, znajduje zatrudnienie w zawodzie już w czasie trwania nauki.

Nasi absolwenci to dzisiaj cenieni pracownicy m.in. w takich firmach jak: NB Polska Sp. z o.o., Cembrit Polska S.A., KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o., Urbis Sp. z o.o., MPK Gniezno Sp. z o.o., Sitech Sp. z o.o., PWiK Gniezno Sp. z o.o., Jenox Akumulatory Sp. z o.o., Inea S.A., OptiNav Sp.z o.o., PCE Polska Sp. z o.o., Altom Sp. z o.o., Panasonic Energy Poland S.A. itp.

Pierwsze studia medyczne w Gnieźnie

PWSZ w Gnieźnie to nie tylko studia inżynierskie. To również jednolite studia magisterskie oraz studia licencjackie, na których kształcą się przyszli specjaliści z zakresu nauk medycznych - fizjoterapii i pielęgniarstwa. To studia dla osób o niezwykłej empatii i cierpliwości, którzy cenią sobie kontakt z drugim człowiekiem i towarzyszenie mu w trudnych dla niego momentach tj.: choroba, rehabilitacja po przebytym wypadku itp. To również zawody, które wraz z rozwojem medycyny i technologii medycznych, zmieniają swoje podejście do procesu rehabilitacji i opieki nad pacjentem. Mając na uwadze te ostatnie przesłanki oraz innowacyjne podejście do procesu kształcenia młodych adeptów fizjoterapii i pielęgniarstwa, PWSZ w Gnieźnie wyposażyła swoje pracownie w najnowocześniejszy sprzęt medyczny i zaprosiła do współpracy wybitne osobowości z dziedziny nauk medycznych.

Studia za granicą w ramach wymiany międzynarodowej

Współpraca międzynarodowa to jeden z głównych priorytetów planu rozwoju Uczelni. Dlatego PWSZ w Gnieźnie z roku na rok rozszerza współpracę z uczelniami zagranicznymi i umożliwia swoim studentom odbycie części nauki lub zrealizowanie praktyk zawodowych za granicą. Na chwilę obecną studenci mogą skorzystać z Programu Erasmus+ w następujących krajach: Grecja, Bułgaria, Turcja, Malta, Portugalia, Litwa, Łotwa oraz Niemcy.

- „(…) to był jeden z najlepszych momentów w moim życiu, który pozwolił mi stać się osobą bardziej pewną siebie oraz pozwolił mi zrozumieć, że w życiu nie ma ograniczeń, wystarczą chęci.” - tak letnią praktykę zawodową na Malcie, wspominają Zuzanna Fabisiak i Monika Kosińska - studentki pielęgniarstwa w PWSZ Gniezno.

Nowoczesny kampus akademicki w Gnieźnie

Uczelnia posiada również własny kampus akademicki, zlokalizowany na terenie dawniejszych koszarów wojskowych przy ulicy Wrzesińskiej w Gnieźnie. W odrestaurowanych, historycznych już budynkach, mieszczą się: sale wykładowe, ćwiczeniowe, nowoczesne laboratoria oraz specjalistyczne pracownie.

Chcesz się przekonać ?

Dołącz do nas - to
MY RZĄDZIMY W TYM MIEŚCIE 

Pielęgniarstwo 


- studia medyczne

STUDIA STACJONARNE  - bezpłatne - 3 lata (6 semestrów)
STUDIA NIESTACJONARNE  - pomostowe 2-3 semestry (w zależności od ukończonej szkoły medycznej)

OPIS KIERUNKU STUDIÓW

Studia na kierunku Pielęgniarstwo w PWSZ Gniezno prowadzone są już od 2009 roku zarówno w trybie stacjonarnym (dziennym) jak i niestacjonarnym (pomostowym). Studia te przygotowują do sprawowania całościowej i zindywidualizowanej opieki pielęgniarskiej nad chorym i jego najbliższymi. Ponadto uczą prowadzenia profilaktyki i promocji zdrowia wśród społeczeństwa. Absolwent Pielęgniarstwa, uzyskuje kwalifikacje zawodowe zgodne  z standardem kształcenia MNiSW i jest przygotowany do samodzielnego wykonywania zawodu. Absolwenci kierunku Pielęgniarstwo w PWSZ Gniezno, kończą studia z tytułem licencjata i mogą kontynuować naukę na studiach magisterskich (II stopnia).

PROGRAM STUDIÓW STACJONARNYCH  obejmuje kształcenie przedmiotowe w zakresie:

  • nauk podstawowych tj.: anatomia, fizjologia, patologia, genetyka, biochemia i biofizyka, mikrobiologia i parazytologia, farmakologia, radiologia
  • nauk społecznych, tj.: psychologia, socjologia, pedagogika, prawo, zdrowie publiczne, filozofia i etyka zawodu pielęgniarki/pielęgniarza, język angielski
  • nauk w zakresie podstaw opieki pielęgniarskiej, tj.: podstawy pielęgniarstwa, promocja zdrowia, podstawowa opieka, dietetyka, badania fizykalne, badania naukowe w pielęgniarstwie, zajęcia fakultatywne – zakażenia szpitalne, język migowy, promocja zdrowia psychicznego
  • nauki w zakresie opieki specjalistycznej, tj.: interna i pielęgniarstwo internistyczne, pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne, chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne, położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo – ginekologiczne, psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne, anestezjologia i pielęgniarstwo w zagrożeniu życia, rehabilitacja i pielęgnowanie niepełnosprawnych, neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne, geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne, opieka paliatywna, podstawy ratownictwa medycznego

FORMA PROWADZONYCH ZAJĘĆ

Wykłady, seminaria i ćwiczenia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę medyczną profesorów, doktorów i magistrów pielęgniarstwa. Odbywają się one na salach wykładowych, wyposażonych w nowoczesny sprzęt multimedialny.

Uczelnia kładzie szczególny nacisk na praktyczny aspekt procesu kształcenia, dlatego większość zajęć odbywa się w formie ćwiczeń. Ćwiczenia to forma zajęć prowadzonych w specjalistycznych i nowoczesnych pracowniach umiejętności pielęgniarskich oraz laboratoriach: mikrobiologicznych, biochemicznych i biofizycznych. Zajęcia te studenci Pielęgniarstwa, realizują w kilkuosobowych grupach, nabywając jednocześnie umiejętności pracy zespołowej. Poznają zasady, techniki i procedury wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych, opiekuńczych, leczniczych, diagnostycznych i rehabilitacyjnych.

Większość zajęć dydaktycznych realizowanych jest w Kampusie Uczelni przy ulicy Wrzesińskiej 43-55; w budynku nr 3, gdzie swoją siedzibę ma Instytut Nauk o Zdrowiu, w którym znajdują się specjalistyczne pracownie i sale dydaktyczne wyposażone w nowoczesny sprzęt medyczny:

  • pracownia ratownictwa medycznego (OIOM) z salą reanimacji
  • pracownia fizjologii
  • pracownia anatomii funkcjonalnej
  • pracownie umiejętności pielęgniarskich
  • pracownia fizykoterapii
  • pracownia hydroterapii wraz łazienką do ćwiczeń pielęgnacji osób niepełnosprawnych
  • pracownia kinezyterapii
  • blok operacyjny z salą pooperacyjną

Ponadto Instytut posiada wiele fantomów do nauki i doskonalenia specjalistycznych czynności pielęgniarskich. W 2012 r. zakupiono nowoczesny fantom symultaniczny, przy użyciu którego można diagnozować patologiczne symptomy chorobowe oraz dostosowywać do nich metody leczniczo-pielęgnacyjne.

ZAJĘCIA PRAKTYCZNE I PRAKTYKI ZAWODOWE

Studenci realizują je w warunkach klinicznych, tj. na oddziałach: chirurgicznym, ortopedycznym, internistycznym, intensywnej opieki medycznej (OIOM), geriatrycznym, ginekologicznym i położniczym, neurologicznym, opieki paliatywnej, pediatrycznym, noworodkowym, psychiatrycznym, rehabilitacji neurologicznej, w Domu Pomocy Społecznej oraz w przychodniach środowiskowo – rodzinnych i ośrodkach edukacyjno-wychowawczych, a także w środowisku domowym pacjenta.

Studenci kierunku Pielęgniarstwo, mogą również skorzystać z praktyk zagranicznych w ramach Programu Erasmus+ i wyjechać do uczelni partnerskiej w Portugalii - Nursing School of Coimbra w Portugalii oraz skorzystać z oferty praktyk na Malcie za pośrednictwem Organizacji Paragon Europe.

PERSPEKTYWY PRACY PO UKOŃCZENIU STUDIÓW Z PIELĘGNIARSTWA

Główne miejsca pracy pielęgniarki to: szpitale, publiczne i prywatne zakłady opieki zdrowotnej, zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze, domy opieki społecznej, ośrodki opieki paliatywno-hospicyjnej, jednostki systemu ratownictwa medycznego, sanatoria. Absolwenci kierunku Pielęgniarstwa są również przygotowani do pracy w instytucjach zajmujących się poradnictwem i upowszechnianiem wiedzy z zakresu edukacji prozdrowotnej.

ZAROBKI

Średnie miesięczne wynagrodzenie w tym zawodzie wynosi 2 845 zł (brutto). Co druga pielęgniarka otrzymuje pensję wahającą się w granicach od 2 418 zł do 3 517 zł (brutto)


Kierunki wykładane na uczelni:

analityka bezpieczeństwa I stopnia Stacjonarny
bezpieczeństwo wewnętrzne I stopnia Stacjonarny
fizjoterapia Magister Stacjonarny
informatyka I stopnia Stacjonarny
kosmetologia I stopnia Stacjonarny
pielęgniarstwo I stopnia Stacjonarny   |   II stopnia Stacjonarny
transport i logistyka I stopnia Stacjonarny
zarządzanie i inżynieria produkcji I stopnia Stacjonarny

Główny adres uczelni

  • Akademia Nauk Stosowanych im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie, Uczelnia Państwowa
    ul. Ks. Kard. S. Wyszyńskiego 38, 62-600 Gniezno
  •  
  • Telefon: 797 029 423, 61 425 72 84 wew. 333
  • Fax: 61 424 29 42
  • Email: rekrutacja@ans-gniezno.edu.pl
  • Strona: http://ans-gniezno.edu.pl

Jak do nas trafić

Powiązane artykuły

Akademia Nauk Stosowanych im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie – Twoja Przyszłość Zaczyna Się Tutaj!

Prestiżowa Uczelnia z Tradycją i Przyszłością

czytaj dalej

Zapisz się na studia inżynierskie i ...

ODBIERZ LAPTOPA

czytaj dalej

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane